שר האוצר משה כחלון החליט למנות את ישראל מימון, מזכיר הממשלה לשעבר, לנשיא הבונדס. מימון יחליף בתפקיד את איזי תפוחי, שכיהן בחמש השנים האחרונות ויסיים את תפקידו בחודש הבא. תפקיד נשיא הבונדס הוא אחד הנחשקים במשק. על פי הערכות, הנשיא נהנה משכר נטו של 400 אלף דולר בשנה, בתוספת דירת יוקרה במרכז במנהטן, רכב צמוד והחזר כל ההוצאות. קדנציה בתפקיד נמשכת, כאמור, חמש שנים.



על פי האומדנים, שכר זה יחרוג מהתקרה המותרת על פי חוק שכר הבכירים במוסדות פיננסיים, שתעמוד על 2.5 מיליון שקל לשנה. נראה שלמרות זאת, מימון יקבל את השכר משום שהבונדס הוא ארגון הפועל על פי חוקי ארה"ב אף על פי שבפועל הוא כפוף למשרד האוצר הישראלי.
 
מינוי נשיא הבונדס נמצא בסמכותו המוחלטת של שר האוצר. עם זאת, לפני המינוי אמור כחלון להתייעץ בנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. יש להזכיר כי איזי תפוחי, היו"ר המכהן, מונה בשנת 2011 לתקופה של חמש שנים, בברכת נתניהו.
 

מימון כיהן, כאמור, כמזכיר הממשלה בתקופת ממשלת אולמרט. לאחר פרישתו מהשירות הציבורי הוא הקים משרד פרטי לייעוץ אסטרטגי וקשרי ממשל. הוא נחשב ליועץ נאמן וידע לשמור על קשרים בכל צדי המפה הפוליטית.
 
הטיפול במינויו של מימון נעשה על ידי החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי בויאנג'ו. כפי שנחשף ב"מעריב" לפני כשבועיים, החשבת הכללית יצאה לניו יורק כדי לקדם את המינוי, שנשמר עד כה בסוד מוחלט. היא עדכנה את חברי נשיאות הארגון על המינוי וקיבלה את ברכתם. מינוי נשיא הבונדס הוא אחר המינויים יוצאי הדופן המבוצעים בתקופת כחלון כשר אוצר. עד כה הוא נמנע ממינויים מחשש שיואשם כמי שממשיך במסורת המינויים הפוליטיים. 
 
הבונדס הוא ארגון פיננסי שייעודו גיוס כספים לישראל בריביות נמוכות מהנהוג בשוק. לתורמים לארגון מונפקות אגרות חוב בריבית מועדפת. האוצר משמר ארגון זה כדי שיחזיק במקור מימון יציב יחסית לעתות חירום. עם זאת, כל המינויים שבוצעו בשנים האחרונות לתפקיד מפנק זה נתפסו כמינויים פוליטיים. יהושע מצא, הנשיא שקדם לתפוחי, מונה מטעם אהוד אולמרט ושימש בתפקיד תשע שנים. תפוחי מונה על ידי יובל שטייניץ, בשמו של נתניהו, וכעת מתמנה לתפקיד מימון מטעם כחלון.

ממשרד האוצר לא התקבלה תגובה לפניית "מעריב־השבוע".