הולכת ומסתבכת: הסתיימה חקירתה של יזמית הנדל"ן ענבל אור במפלג ההונאה של מחוז תל אביב. במהלך החקירה שהחלה היום (שלישי) בשעות הצהריים, עומתה יזמית הנדל"ן החשודה במרמה וברישום כוזב מול עדות של אחד מעובדיה. החקירה התעסקה בטענותיהם של העובדים הבכירים בחברות שבבעלותה, לפיהן כל התנהלות החברה התמקדה בהחלטות שקיבלה אור בעצמה וכל מהלך שנעשה בוצע על ידה בלבד. עורך הדין בני כץ, פרקליטה של אור, סירב הערב להתייחס לדברים שנאמרו במהלך העימות מול עדות העובד ואמר: "בשלב זה אנחנו לא מגיבים ולא מתייחסים לחקירה".


מוקדם יותר היום טענה יזמית הנדל"ן בכתב תגובה שהעבירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי "החזקה ושימוש ברכב של אם חד הורית האחראית לגידולם של ארבעה ילדים קטינים אינם מותרות במדינת ישראל". בכתב התגובה היא ביקשה לדחות בשלב זה את בקשתו של כונס הנכסים שמונה עו"ד איתן ארז, להפקיד במגרש א.ט שירותים משפטיים את רכב הלנד רובר המפואר שבבעלותה.



את תגובתה לבקשת הכונס לפעול למימוש ותפיסת נכסיה ורכושה של אור, העבירה יזמית הנדל"ן באמצעות בא כוחה החדש עו"ד שלמה טופז שמונה על ידה רק אמש בשעות הערב. עו"ד טופז ביקש מבית המשפט להקפיא את האפשרות להגיב לבקשה ביממה, ולו רק כדי שיוכל לנבור ולעיין במסמכים הרבים. שופט בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין, שקרא את עמדתה העביר את הנושא לקבלת תגובה מידי המפרק הזמני והכונס נכסים עו"ד ארז בתוך 24 שעות. בתוך כך עלה כי שוויו של הלנד רובר המפואר נאמד סביב ה-900 אלף שקלים.


האמבולנס וההתבצרות בחדר המלון


כידוע, אור הייתה אמורה על פי החלטת השופט אורנשטיין בעת שמינה את עו"ד ארז כמפרק לנכסיה ורכושה וככונס נכסים, להפקיד את רכב הלנד רובר ורכב נוסף הרשום על שמה במגרש א.ט שירותים משפטיים בפתח תקווה. יזמית הנדל"ן לא עמדה בהוראה זו ואמש גם לא הגיעה לחקירה במפלג ההונאה של מחוז תל אביב וחוקרים הגיע לחדרה במלון ה-WEST שבחוף הצוק. אלא שקודם לכן הזעיקה אור אמבולנס למקום בטענה שהיא חשה ברע ולאחר שהצוות הרפואי עזב את המקום כלעומת שבא, עשו זאת גם חוקרי מפלג ההונאה שניסו תחילה להפנות מספר שאלות אל יזמית הנדל"ן אולם לאחר כשלוש שעות קבעו שאין ביכולתה של אור להיחקר והיא אמורה להיות מוזמנת לחקירה בקרוב.



בנוסף, במוצאי שבת האחרון שיגרה אור מכתב אל ראש מפלג ההונאה סנ"צ דוד מישקין, באמצעות בא כוחה באותו מועד עו"ד עדי כרמלי ובו בקשה לפתוח בחקירה בחשד למעילה בכספי החברות שבבעלותה. אור האשימה את העובדים שהעסיקה בקבוצת החברות שבבעלותה. בנוסף ביקשה רשות המסים וקיבלה, צו המקפיא את כל הרישומים ואוסר שינוי בעלויות על 12 נכסיה של אור הנמצאים ברישומים ובדוח הנאמן. בין היתר מדובר בדירות יוקרה וברכבים.



חוקרים מחוץ למלון בו שהתה ענבל אור. צילום: אבשלום ששוני