האם רשת "החקלאי", המיזם העסקי של זוכה תכנית "האח הגדול" אלירז שדה, בדרך לאקזיט או לכישלון? ב"תכנית חיסכון" בחדשות 2 שודרה הערב (ראשון) כתבה על הרשת החברתית כלכלית ששדה השיק לפני שנה והבטיחה להוריד את מחירי הירקות והפירות. אלא שבעוד לאחרונה נשמעו דיווחים לפיהם המיזם בדרך לאקזיט שיניב לשדה מיליונים, אנשים שעבדו איתו מספרים על מציאות שונה לחלוטין. 

רשת "החקלאי" מונה כיום רק שני סניפים לאחר ששלושה נסגרו, אחד מהזכיינים סיפר בתכנית שהוא "לא יודע אפשר לעשות אקזיט עם שני סניפים? נשמע תמוה". זכיין שהסתכסך עם שדה מסר כי דברים שהובטחו לו לא התקיימו והחוזה מחייב אותם לשלם דמי ניהול חודשיים גבוהים ועוד חמישה אחוז מהמחזור, כך שהמחירים בכלל לא מתחרים במחירי השוק.

זכיין נוסף שהסתכסך עם רשת "החקלאי" אמר כי "הציגו לנו מספרים, רווח פוטנציאלי של 40-35 אחוז. תיקח כל ירקן, מישהו שעובד בתחום תשאל אותו מזה המספרים האלה, יגיד לך שאי אפשר לעבוד עם מספרים כאלה". לדבריו, "הם הבטיחו לי שאני מגיע לשם, הכל מגיע אליי ארוז, הכל מגיע אלי מוכן. שלושה חודשים אני בקרטונים. שלושה חודשים מתעסק בסחורות, דברים כאלה. ואני מגיע למצב שאני מקבל סחורה במצב סוג זבל במחירים רגילים".

רשת החקלאי. צילום מסך פייסבוק
רשת החקלאי. צילום מסך פייסבוק

 

"הזכיינים שלנו רווחיים, נקודה"

שדה, מנגד, משדר עסקים כרגיל. בשיחה עם ,תכנית חיסכון" סיפר שהעסק שלו נמצא במצב טוב מאד. "אנחנו מביאים מחירים והורדנו רחובות שלמים למחירים נמוכים יותר. הם אומרים? אז הם אומרים. הזכיינים שלנו רווחיים, נקודה". שדה הוסיף: "אני רוצה לאחל לזכיינים שדיברו עלי או עלינו, על הרשת, בצורה כל כך יפה ומקסימה - אני רוצה לומר עליהם דברים טובים יותר".