המוצר שפיתחה מובילאיי הוא מערכת טכנולוגית שמתריעה על סכנות במהלך הנהיגה בכביש. המערכת כוללת שבבים, תוכנה ומצלמות, שלמעשה מייתרות את תפקידו של הנהג האנושי. בשנה האחרונה יצרה מובילאיי שיתופי פעולה עם מספר חברות ענק, בהן ב.מ.וו ואינטל, במטרה לייצר רכב אוטונומי לחלוטין עד 2021.



בסופו של יום לא יהיה נהג אנושי ברכב. הרכב ייסע באופן בטוח ללא ידיים. הנהג יוכל לישון או לקרוא ספר, והמערכת של מובילאיי תעיר אותו במידת הצורך. אם הנהג לא יתעשת בזמן, המערכת תגרום לרכב לעצור בצד בבטחה.



בשלב הרחוק יותר – בעוד כשבע שנים – הרכב ייסע ללא נהג בכלל. ייתכן שבשלב הראשון, עד שיוכח שהעסק בטוח, עדיין יהיו נהגים במכוניות האוטונומיות, אבל בהמשך הנהגים המקצועיים ייאלצו לחפש עבודה אחרת.



אין ספק שהמערכת של מובילאיי מבשרת מהפכה אדירה בתחום התחבורה. זו הסיבה שבשנה שעברה נבחרה מובילאיי על ידי "גלובס" לחברת העשור. בראיון שהעניקו שני מייסדי החברה, המנכ"ל זיו אבירם והיו"ר אמנון שעשוע, אמר אבירם: "בעוד שני עשורים יהיה לא חוקי לנהוג יותר. הנהגים אחראים על 93% מהתאונות עם מיליון וחצי הרוגים בשנה. הנזק הכלכלי עומד על 600 מיליארד דולר. אלה ממדים של מגיפה והפיתוח שלנו הוא התרופה".