צמיחה בקצב בלתי נתפס, בגדים באיכות, ובעיקר - מחירים זולים. אם כל זה מתאים לכם, תתכוננו לשלוף את האשראי ולעמוד בתור של מותג האופנה הבינלאומי RESERVED - רשת החנויות הנחשבת ל"זארה" הפולנית, ותפתח רשת חנויות בישראל בהשקעה של 70 מיליון ש"ח. קבוצת H&O קיבלה את הזיכיון להפעלת רשת RESERVED. הפתיחה צפויה לקרות במהלך החצי הראשון של שנת 2018.



תיירים רבים בפולין מכירים את RESERVED, שנחשב למותג מוביל עם צמיחה גבוהה במיוחד וכיום מחזיקה הרשת 461 חנויות ברחבי העולם. המותג בבעלות קבוצת LPP, לה מעל 1700 חנויות בעולם. הוא נחשב למותג אופנה המקביל ל"זארה" בזכות עיצוב דומה ועם זאת מציע מוצרים איכותיים במחיר נמוך יותר. .



קבוצת H&O מתכננת לפתוח כ-30 חנויות של המותג בארץ. שלושת הסניפים הראשונים שלו ייפתחו במחצית 2018. שטח כל חנות יעמוד על 1,500 מ"ר, וכל אחת תכלול מחלקות לנשים, גברים וילדים. קבוצת LPP מחזיקה בחמישה מותגי אופנה, ומכירותיה ב־2016 הסתכמו בכ־6 מיליארד שקל. קבוצת H&O תחזיק בזיכיון לכל המותגים, כשחנויות צפויות להיפתח הן לגברים, הן לנשים והן לילדים. בענף האופנה משווים את קבוצת LPP לקבוצת אינדיטקס הספרדית, בעלת המותג הפופולרי זארה, שכן היא מונה מספר מותגים שונים הממוצבים שונה אחד מהשני. המותג המוביל הוא כאמור RESERVED, שדומה בעיצוב לזארה אך מציע מחירים זולים מהרשת הספרדית.


התור לחנות בלונדון. מאות חנויות ברחבי העולם. צילום: יח"צ



מי שמשמשת כפריזנטורית של המותג היא דוגמנית העל קייט מוס, שלאחרונה הגיעה להשקת חנות ענק של המותג באוקספורד סטריט בלונדון, בשטח של 3,500 מ"ר. הקבוצה פועלת ב־21 מדינות, בין היתר בערים כמו לונדון, ברלין, מוסקבה, ורשה, בוקרשט, פראג, בודפשט ובלגרד ומעסיקה 25 אלף עובדים, מתוכם 900 מעצבים ויוצרי קולקציות. 



לדברי עמיר משה , מנכ"ל קבוצתH&O : "אחד היתרונות של המותג, מעבר למחירים הזולים, שהוא מותג האופנה הנחשב לבעל הצמיחה הגבוהה ביותר בעולם". לדבריו: החנויות בישראל יתחדשו בסחורה חדשה על בסיס שבועי ורמת המחירים בישראל תהיה זהה לאירופה והמותג יציע מחירים נוחים כדוגמת מכנסי נשים ב־80 שקל, חולצות טריקו לגבר ב־39 שקל, ושמלות לנשים ב־89–99 שקל".



לפי ההסכם בין הצדדים, לאחר שלוש שנים מכניסתה של הקבוצה הפולנית לארץ, צפויה H&O לפתוח חנויות ליתר מותגי LPP, בהם CROPP - אופנת רחוב לבני נוער, HOUSE - אורבן פאשן לצעירים וצעירות, MOHITO - אופנה מחויטת לנשים, ו־SINSAY - אופנת מועדונים לצעירות. מטה הקבוצה נמצא בגדנסק שבפולין. לקבוצה מחסן לוגיסטי אוטומטי על שטח של 70 אלף מ"ר בגדנסק, ובתוך שנתיים צפויה הקבוצה להכפיל את שטחו של המרלו"ג ל־140 אלף מ"ר, תוכניות המעידות על כוונות הצמיחה שלה. LPP מדווחת באתר שלה כי היא מאמינה ברב־ ערוציות, ומתכוונת לפתוח אתרי מכירות בכל אחת מהמדינות שהיא פועלת בה.


קייט מוס מדגמנת. צילום: יח"צ