חברת הירשברג אחזקות תנפיק לראשונה כרטיס אשראי שקלי לתושבים שאין באפשרותם להנפיק כרטיס אשראי בנקאי רגיל. הכרטיס החדש מיועד לבעלי חשבונות מוגבלים, פושטי רגל, עובדים זרים וקטינים. הוא יופעל ככרטיס נטען המכונה pre-paid.



על פי ההערכות כ־900 אלף תושבים אינם יכולים להחזיק מסיבות שונות כרטיסי אשראי רגילים. מהנתונים עולה כי בישראל מונפקים 8 מיליון כרטיסי אשראי בנקאיים פעילים וכ־1.5 מיליון כרטיסים חוץ־בנקאיים. היקף העסקאות בכרטיסי האשראי הסתכם ב־2016 ב־270 מיליארד שקל. ל־90% מהישראלים מעל גיל 20 יש כרטיס אשראי אחד לפחות, ל־65% שני כרטיסים ו־3% מהישראלים מחזיקים יותר מחמישה כרטיסי אשראי. הנפקת כרטיס נטען חוסכת את העמלות ודמי הניהול השוטפים, ומאפשרת את תכנון ההוצאות באמצעות הגבלת סכום השימוש.



עוד נמסר כי הירשברג אחזקות תנפיק את הכרטיס בשיתוף חברות כרטיסי אשראי בינלאומיות. כרטיס אשראי דומה מופעל כיום על ידי בנק הדואר בלבד (וגם על ידי המערכת הבנקאית), אולם הטענת הכרטיס נעשית במטבע חוץ בלבד והוא מיועד לעובדים זרים. לקוח בנק הדואר המעוניין בהטענת הכרטיס בשקלים, יוגבל לסכום של אלף שקלים. את כרטיס האשראי החדש ניתן יהיה להטעין בפריסה ארצית באמצעות מכשירים מיוחדים. סכום ההטענה יוגבל חד־פעמית ל־3,000 שקל.



מנכ"לית החברה, עו"ד דנה הירשברג, משמשת כיום גם כיועצת האסטרטגית של חברת אקסטרה ממברס, המנהלת את כרטיסי מועדוני הצרכנות של לשכת עורכי הדין, רואי החשבון ויועצי המס. היא יועצת של מכבי ומנהלת את מועדון הלקוחות של בנק מרכנתיל דיסקונט.


 


עו"ד דנה הירשברג. צילום: מורג ביטון
עו"ד דנה הירשברג. צילום: מורג ביטון