לפני כ־18 שנה התקבלה אביה מזרחי־מגן, אז בחורה אילתית שסיימה לא מכבר את שירותה הצבאי, לעבודה כפקידת הזמנות ברשת המלונות פתאל. את הכישרון המקצועי שלה אי אפשר היה לפספס כבר אז, והיא התקדמה ועשתה חיל ברשת. מזרחי־מגן מילאה שורה מגוונת של תפקידים, ובהם מנכ"לית קלאב מד אילת, מנכ"לית ארמונות הרודס ומנכ"לית הרשת באילת, על 18 בתי המלון שלה. לכן היה זה אך סמלי שבחודש אפריל האחרון, כשנה לאחר שהתמנתה למנכ"לית של הרשת, הייתה זו מזרחי־מגן (41) שהובילה את מהלך הקמת מרכז ההזמנות הבינלאומי החדש והמשוכלל בעיר אשדוד ואת חנוכתו.



"אין ספק שההעברה מתל אביב לאשדוד של מרכז ההזמנות, אשר כולל גם את מחלקת האופרציה שלנו, וריכוז מכלול הפעילות שלהם תחת קורת גג אחת, היו החלטה ניהולית־פיננסית משמעותית ביותר בשנה זו", אומרת מזרחי־מגן. "זו החלטה מורכבת שחייבה אותנו בין היתר לגייס 150 עובדים חדשים, רובם מאשדוד והסביבה, ולהכשיר אותם לתפקידים שונים - כולל ראשי צוותים".



למה הייתם צריכים להוציא את מחלקת ההזמנות ממקום מרכזי בעיר תל אביב, שבה עדיין יושבת ופועלת הנהלת הרשת?


"ההחלטה על המעבר קיננה בנו זמן רב. מחלקת ההזמנות ישבה משנת 2005 בבית גיבור, אבל עם השנים גדלנו והתרחבנו, והמקום הקודם פשוט לא היה מספיק גדול כדי להכיל פעילות של רשת המונה 40 מלונות בישראל וכ־176 מלונות בחו"ל, בעיקר באירופה. היה ברור שאנו צריכים מקום יותר מרווח ויותר משוכלל".



ומה מצאתם דווקא בעיר אשדוד?


"בית חם וחיבוק גדול מהתושבים, מהעירייה ומיחיאל לסרי העומד בראשה. 'הרומן' שלנו עם העיר התחיל ב־2014, כשפתחנו בה את מלון לאונרדו אשדוד וראינו כי טוב. כמובן שבחנו מקומות נוספים להעביר אליהם את מרכז ההזמנות, כולל בתל אביב, אבל מבחינתנו לאשדוד היה ויש את היתרונות שלה, וראינו במעבר אליה הזדמנות גדולה. חשוב לי להדגיש כי להחלטה על המעבר לאשדוד וליישום שלה היו שותפים הרבה מאוד אנשים נוספים, ובהם מנהל חטיבת המכירות נדב פתאל והצוות הניהולי של מרכז ההזמנות. מעבר לזה, כרשת המלונות הגדולה בישראל אנו רואים אחריות גם בלחזק את המשק הישראלי בכלל ואת הפריפריה בפרט".



מהי המשמעות האופרטיבית והפיננסית של מהלך כזה?


"בשלב הראשון רכשנו בסכום של 13 מיליון שקלים מבנה קיים באזור התעשייה אשדוד. השלב השני היה לשפץ ולעצב, ולהתאים את המבנה לדרישות של כל מחלקה, שזה מהלך שחייב הוצאה של מיליוני שקלים נוספים בעיצוב והתאמת המקום לצרכים לפי כל מחלקה וכל תחום - בין שזה תיירות נכנסת בין שזה תיירות פנים, חדרי ההדרכה, מחלקת אופרציה דיגיטל או שירות ללקוחות בהזמנות קיימות. היה לנו חשוב שהמקום יעוצב בסגנון חדשני וצעיר, וליצור בכך את סביבת העבודה הכי טובה לצוות. המעצב שקיבל את העבודה היה אלברט לוין המוכשר, שבין היתר תכנן עמדות מיוחדות וחדשניות עם מחיצות אקוסטיות. הכוונה מההתחלה היתה להקים את המרכז המשוכלל ביותר בתחומו, עם מערכות מתקדמות לניתוב שיחות, לקיצור זמני מענה ולפעילות ברמה הגבוהה ביותר, שייתן את המענה הנכון לגידול המשמעותי של הרשת בארץ ובעולם".



ואיך מגייסים בתוך פרק זמן קצר־יחסית 150 עובדים חדשים?
"זה המקום לציין קודם כל את השת"פ שלנו עם מנהלי האגף לפיתוח התעשייה ועובדיו ועם לשכת התעסוקה באשדוד, שסייעו לנו מהרגע הראשון. מהר מאוד גם למדנו שכוח האדם פה הוא פנטסטי. עובדים נהדרים, חרוצים, עם יכולת למידה גבוהה מאוד ועם רצון עז להתפתח ולהתקדם בתחום".



איזה טיפ מקצועי היית נותנת למנהלים צעירים בתחילת דרכם?


"קודם כל, תעשו את התפקיד הנוכחי שלכם הכי טוב שאתם יכולים, בלי הרבה דיבורים ותשבחות עצמיות. תתנסו במספר תפקידים, תצברו ידע וניסיון - והתוצאות שלכם ידברו בעד עצמן, והתפקידים הבאים שאליהם אתם שואפים כבר יבואו מאליהם. אין קיצורי דרך! כמנהלת, אני מחשיבה מאוד את עקרון הצניעות. לכן חשוב שהם יבינו שהם לא יודעים הכל ושבנושאים ובתחומים רבים הידע והפתרונות נמצאים אצל בעלי המקצוע והעובדים מסביבם, כלומר אלה שנמצאים בשטח ושומרים על הקשר היומיומי והשוטף עם האורחים בארץ ובעולם".



[email protected]