מגזין "פורבס ישראל" פרסם היום (ראשון) את רשימת הפוליטיקאים העשירים ביותר בישראל בשנת 2019. בפסגת הרשימה ניצב ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת, ששובץ לרשימת הליכוד לכנסת ה-21 ומחזיק בהון של 500 מיליון שקלים.



במקום השני, עם הון של 460 מיליון שקלים, נמצאת גיסתו אלונה ברקת, אשת עסקים והבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע שהצטרפה לרשימת "הימין החדש" ושובצה במקום השלישי והמכובד ברשימה. 



את השלישייה סוגר הפוליטיקאי לשעבר אהוד ברק, שעקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הון של 120 מיליון שקלים. ברק צבר הון רב מהשקעה בחברת ייצור הקנאביס "אינטרקיור" ומהשקעות בענף הנדל"ן.  הוא שימש גם כמרצה, יועץ ושותף במספר חברות בתחום הטכנולוגיה.



ראש הממשלה מחזיק בסכום של 50 מיליון שקלים והתברג למקום הרביעי ברשימת הפוליטיקאים העשירים. נתניהו צבר את מרבית הונו כאשר לקח הפסקה של מספר שנים מהחיים הפוליטיים, לאחר שנחל הפסד לאהוד ברק בבחירות בשנת 99'. נתניהו פנה למגזר העסקי ושימש כיועץ אסטרטגי של החברות "אלקטריק פיול" ו- "BATM",  בנוסף להעברת הרצאות.



בנימין נתניהו. צילום: רויטרס
בנימין נתניהו. צילום: רויטרס



אחריו ברשימה נמצא שר החינוך ויו"ר מפלגת "הימין החדש" נפתלי בנט, המחזיק בהון של 32 מיליון שקלים. יו"ר מפלגת "העבודה", אבי גבאי, התברג למקום השיש ברשימה עם הון מוערך של 29 מיליון שקלים, אותם צבר בעיקר במהלך שנותיו כבכיר בחברת "בזק".



שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים וחבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד חיים כץ מחזיק בהון של 28 מיליון שקלים ונכנס למקום השביעי ברשימה. כץ משמש גם כיו"ר קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל-גרמניה וכן כיו"ר מרכז הליכוד. הוא שימש כיו"ר ארגון העובדים של התעשייה האווירית, עד למינויו לשר בשנת 2015.



את השמינייה סוגר יאיר לפיד שחבר לבני גנץ במפלגת "כחול לבן", עם הון של 25 מיליון שקלים. לפיד צבר את הונו במהלך השנים הרבות בהן עבד בתקשורת. בין עבודותיו: כתיבת טור שבועי בעיתון "ידיעות אחרונות", הנחיית תוכנית אירוח בערוץ 2 והגשת "אולפן שישי" בחדשות 2. בנוסף, לפיד כתב לא פחות מ-11 ספרים, העביר הרצאות והנחה טקסים ושימש כפרזנטור של בנק הפועלים.



יאיר לפיד. צילום: מרק ישראל סלם
יאיר לפיד. צילום: מרק ישראל סלם



הונו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ מוערך על פי המגזין בסכום של כ-8 מיליון שקלים. את מרבית הונו צבר מעבודתו כיועץ לחברת צלחות הלוויין "GetSat" וכדירקטור בחברות "אלרון" ו"אמות". גנץ החזיק באופציות בחברת אמות אותן מימש. הונו כולל גם את ביתו הנמצא בראש העין. על פי "פורבס ישראל", בחישוב הונם של קצינים הבכירים לשעבר לא נכללת הפנסיה הצבאית, שעשויה להגיע לסכום של 20 מיליון שקלים עד גיל 80.

שרת המשפטים איילת שקד, שניצבת בראש מפלגת "הימין החדש" לצד נפתלי בנט, מחזיקה בהון של 8 מיליון שקלים. הונו של גדעון סער, מספר ברשימת הליכוד לכנסת, מוערך בכ-3 עד 4 מיליון שקלים. הונו כולל את ערכה של דירתו התל אביבית לצד הון שנצבר כשעבד כיועץ וכאיש סגל באקדמיה.

הונו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שהצטרף ללפיד וגנץ במפלגת "כחול לבן", מוערך בכ-8 מיליון שקלים. מקורות הונו כוללים את הפנטהאוז שבו הוא מתגורר בכפר סבא, וכן הון שהרוויח כשכיהן כיו"ר חברת קידוחי הנפט "שמן". 

בני גנץ. צילום: רויטרס
בני גנץ. צילום: רויטרס


הפוליטיקאים העשירים בישראל-השמינייה הראשונה:
 
1.ניר ברקת - 500 מיליון שקלים
 
2.אלונה ברקת - 460 מיליון שקלים
 
3.אהוד ברק - 120 מיליון שקלים
 
4.בנימין נתניהו - 50 מיליון שקלים
 
5.נפתלי בנט - 32 מיליון שקלים
 
6.אבי גבאי - 29 מיליון שקלים
 
7.חיים כץ - 28 מיליון שקלים
 
8.יאיר לפיד - 25 מיליון שקלים