פורום 15 הרשויות המקומיות, בראשות יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וראש עיריית תל אביב רון חולדאי, פנה השבוע במכתב דחוף לראש הממשלה, שר האוצר ושר התחבורה, בדרישה לבחון מחדש את סגירת שדה התעופה דב.
 
 ל"מעריב" נודע כי המכתב שוגר בתום ישיבה שהתקיימה בסוף השבוע, בהשתתפות ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, התאחדות בתי המלון ונציגי חברות התעופה. בישיבה הוברר כי כעת, לאחר הבחירות, אין מניעה לבחון מחדש את הסוגיה, בהתאם לקווים המנחים של היועץ המשפטי לממשלה. 
 
"אנו, ראשי הרשויות המקומיות, מבקשים לפנות אליכם פעם נוספת בנושא הדחוף שבנידון. שדה דב הוא חלק מעתיד התעופה האזרחית ומהווה תשתית חיונית ומרכזית", כותבים ראשי הרשויות ומוסיפים: "לצערנו, עד היום לא ניתנה תשובה אמיתית ומעשית לבקשותינו אלה ולא נותרה חלופה הולמת. היום ברור לכולנו כי שדה התעופה בן גוריון אינו יכול לבדו לתת מענה לצורכי התעופה האזרחית־פנימית, שהינה תשתית חיונית לנושאי חברה, כלכלה, חינוך, בריאות ותיירות".

התנגד לסגירת השדה ועשוי לפעול בנושא. ח"כ בצלאל סמוטריץ'. צילום: גילי יערי, פלאש 90

 

לדברי ראשי הערים, "המשך פעילות תקינה של השדה נוגעת לעיר אילת, אך גם לשאר הרשויות בדרום, במרכז ובצפון הארץ". הפתרון המעשי של ראשי הרשויות הוא להקים בדחיפות ועדה שתבחן את המתווה הנכון להמשך התעופה האזרחית בישראל, ותגיש את המלצותיה בתוך זמן קצר. עד אז דורש הפורום לעצור את תהליך סגירת שדה דב.
 
על המכתב חתומים עשרות ראשי ערים ורשויות מקומיות, כמו רמת גן, גבעתיים, חיפה, באר שבע, חדרה, חולון, נתניה, אשדוד, כפר סבא, הרצליה, דימונה ומגדל העמק. רבים מתוכם מזוהים על הליכוד. גם גורמים בליכוד, בהם יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ יואב קיש, תומכים בדחיית הסגירה של השדה ובמציאת חלופות. חלק מהמפלגות, כמו מפלגות הימין (ובפרט בצלאל סמוטריץ' שהתנגד לסגירת השדה), עשויות להכניס להסכמים הקואליציוניים סעיף הקורא לבחון מחדש את ההחלטה על סגירת השדה.
 
על פי לוח הזמנים הנוכחי, שדה דב אמור להיסגר לטיסות ב־1 ביולי. יצוין כי כיום הטיסות לאילת כבר לא נוחתות בעיר, אלא בשדה רמון. חברות התעופה, בהן ארקיע וישראייר, עצרו על רקע זה את מכירת כרטיסי הטיסה שבתוקף אחרי 1 ביולי.
 
עוד יצוין כי שר האוצר (משיקולי נדל"ן ובניית יחידות דיור במקום) וראש הממשלה, שהוא גם שר הביטחון, תומכים בסגירת השדה לפי לוח הזמנים המקורי. גם בעלי הקרקעות דוחים על הסף כל הסדר פשרה ודורשים לפנות את השדה כפי שנקבע. מבחינתם, כל חלופה אחרת תחייב את המדינה בפיצויים מוגדלים על ההפסד שנגרם. בשלב זה, החלופה המוצעת לסגירת שדה דב היא העברת הטיסות לנתב"ג. בחיל האוויר כבר נערכו למציאת אתרי טיסה חלופיים.