איגוד לשכות המסחר יקיים מחר (שני) דיון חירום בתל אביב, בהשתתפות נשות ואנשי עסקים מהמגזר הקמעונאי. את הדיון יזם יו"ר האיגוד אוריאל לין ובמהלכו צפויה לצאת דרישה משותפת לסיוע של המדינה, שיבוא לידי ביטוי בשלב הראשון בדחיית תשלומי מס לעצמאים.

בעקבות ביטולי אירועים וכנסים מפיקים ומארגנים קיימו כנס חירום בו התריעו מפני נזקים כלכליים כבדים. נזקים כבדים יהיו גם לחברות אבטחה, מאבטחים ועובדי הפקה. החשש הוא שאם המצב הקיים יימשך, ביום העצמאות שהוא "הפיק" הגדול בכל שנה, יבוטלו אירועים המוניים. 

ברשות שדות התעופה הוחלט היום, בתום דיון עם ועד העובדים, על הוצאת 70% מהעובדים הזמניים לחופשה ללא תשלום. עוד הוחלט שבקרב עובדי הביטחון של רשות שדות התעופה יצומצמו 150 משרות. במקביל, בוטלו באופן גורף השעות הנוספות לכלל העובדים וההנהלה הבכירה ויתרה על 50% מהפריון השנתי לשנת 2019.

ברשות שדות התעופה עדכנו ביום חמישי את הצפי למספר הנוסעים ב-2019 ל-24 מיליון – ירידה של 1.5 מיליון לעומת האומדן לפני פרוץ הקורונה. ההערכות הן שהמספר יעודכן עוד משמעותית כלפי מטה, לנוכח הודעות של חברות תעופה גדולות נוספות על ביטולי הטיסות לארץ והצמצום החד בטיסות הבינלאומיות של החברות הישראליות – אל על, ארקיע וישראייר. אמש הודיעה רש"ת, שכל הטיסות הבינלאומיות ייצאו מעתה רק מטרמינל 3.

בתוך כך, אל על מסרה אתמול בהודעת עדכון לבורסה לניירות ערך על צפי לירידה חדה של 160-140 מיליון דולר בהכנסות לחודשים ינואר-אפריל. אל על כבר הודיעה על תכנית התייעלות הכוללת פיטורי כאלף מכלל 6,000 עובדי החברה. במשרד האוצר מנהלים מגעים עם אל על, ארקיע וישראייר על פיצוי בשל הצניחה החדה בהכנסותיהן, אבל בשלב הנוכחי באוצר מוכנים לסייע באמצעות הקדמת תשלומים של המדינה. בחברות התעופה דורשים גם סיוע כספי.

חברת החשמל הודיעה היום, כי 84 מעובדיה מצויים בבידוד בייתי. לפני כשבועיים בוצע בהצלחה תרגיל להמשך אספקת השירות של מוקד 103 באמצעות נציגים אשר שוהים בבידוד בייתי. עובדים חיוניים המצויים בבידוד כבר צויידו בכלים לחיבור מרחוק ומקיימים ישיבות באמצעות שירותי וידיאו קומפרנס. ללקוחות החברה נשלחה הודעה בה מוצע לצמצם ככל שניתן את ההגעה לקבלת קהל ולעשות שימוש בכלים הדיגיטליים העומדים לרשותם באתר.

חברת הביטוח הראל הודיעה אמש, כי לנוכח הזינוק במספר השוהים בבידוד בייתי, לקוחותיה לא ישלמו עבור ביטוח רכב רכוש במהלך השבועיים של הבידוד. הזכאות להטבת ביטוח חינם לרכב רכוש תינתן על סמך הצגת הצהרה חתומה על ידי המבוטח על מצב של בידוד עקב הקורונה.

 חברת התעופה מרואנדה, רואנדה אייר, החליטה להשהות את פעילותה בישראל לפחות עד לסוף חודש מרץ. החברה מפעילה 2 טיסות שבועיות בקו תל אביב- קיגאלי.