שם:
מרדכי טפרברג (66)
תפקיד:
מנכ"ל ובעלים של יקב טפרברג 1870
מצב משפחתי:
נשוי, אב לשישה וסב ל־17 נכדים

מסלול מקצועי 
"בשנת 76' סיימתי את שירותי הצבאי כמפקד טנק, למדתי כשנתיים באוניברסיטת בר אילן, בחוג לכלכלה ומינהל עסקים. אולם בשל העובדה שאבי ז"ל קרא לי לסייע לו בפיתוח היקב, נאלצתי להפסיק את לימודיי באוניברסיטה ולהקדיש את כל זמני ומרצי ליקב. במשך השנים שימשתי בתפקידים שונים במגוון המחלקות הקיימות ביקב, החל בעבודה בקו הייצור, במחלקת המכירות וכלה בתפקיד מנכ"ל היקב, מאז שנת 84"'. 

 עשייה חשובה בשנה האחרונה
"אני מתמקד בקידום בנייתו של מרכז המבקרים והמרכז הלוגיסטי ליקב. בניית שני המרכזים אמורה להתחיל בעזרת השם בתחילת נובמבר 2020". 

העצה הכי טובה שקיבלת בחיים
"העצה של אבי ז"ל: לעמוד תמיד בדבריי ולקיים הבטחות וסיכומים". 

העצה הכי טובה שאני נותן לעובדים 
"תעבדו בשמחה ובאנרגיות חיוביות ואל תוותרו לעצמכם".

עיסוק בספורט
"בכל יום רעייתי ואני צועדים יחדיו, יד ביד, 7 קילומטרים". 

ספר אהוב 
"ספריו של קן פולט וכן ספרי היסטוריה וביוגרפיות של מנהיגים".

בילוי מועדף
"הצגות, אופרות וסרטים".

משבר 
"כדי להרחיב את פעילות היקב החלטתי בשנת 96' לרכוש שטח של כ־12 דונם באזור הרטוב א', המיועד לתעשייה, ולהעתיק את מושבו של היקב ממוצא להר טוב. אולם לאחר סיור יקבים שערכתי בדרום־אפריקה ובנאפה ואלי בארה"ב, הבנתי שאת היקב יש לבנות באזור חקלאי ולא באזור תעשייתי.

מיד פניתי למינהל מקרקעי ישראל בבקשה לבטל את עסקת הרכישה ולקבל חזרה את הסכומים הגבוהים ששילמתי, אולם המינהל סרב להחזיר לי את הכסף ורק לאחר מו"מ קיבלתי החזר בשיעור של 50% מסך ההשקעה. למרות זאת, אני חש סיפוק שלמרות המשבר ואובדן הכספים הרב, לא ויתרתי על החלום והיקב ממוקם מול קיבוץ צרעה, באזור מדהים שאינו מיועד לתעשייה".

גורם לי סיפוק  
 "לבוא בכל יום ליקב ולראות כיצד החזון שלי מתגשם. 
לדעת שאני ממשיך את המסורת של אבות אבותיי. לשמוע מהעובדים שהם רואים ביקב את הבית השני שלהם". 

הפחד הכי גדול שלי 
 "שהיקב לא יישאר בבעלות משפחתית בדורות הבאים".

אובססיה 
"להיות חדשני, להשקיע במשפחה ולהתמקצע ככל האפשר בתחום עולם היין". 

פרגון 
"אני מפרגן ליקב רמת הגולן, שהוא עבורי מודל למצוינות". 

דרינק אהוב 
"אני אוהב לשתות במיוחד את היין החדש מסדרת ׳פרובידנס׳, שייצר היקב. זהו יין בלנד, שהושק לרגל 150 שנים לפעילות היקב המשפחתי". 

שעות הפנאי 
"בכל בוקר זה 22 שנים, לאחר תפילת שחרית, אני מקדיש שעה ללימוד גמרא עם חברי עו"ד יצחק הומינר. וכמובן מקדיש את שעות הפנאי לבילוי עם אשתי־אהובתי ועם ילדיי ונכדיי". 

מעורר השראה
"סב סבי אברהם טפרברג, שלא ויתר על החלום שלו והקים בשנת 1870 את היקב הראשון בארץ ישראל בעיר העתיקה בירושלים, למרות הקשיים הרבים שנתקל בהם הן מצד השלטון התורכי והן מצד השכנים הערבים שהתנכלו לו פעמים רבות. אין ספק כי את הפעילות הברוכה של משפחת טפרברג בתעשיית היין במהלך 150 השנה, יש לזקוף לזכותו של אברהם טפרברג החולם והמגשים".