ערך החלב עבור היצרן ירד ב-7% ונאמד אשתקד בכ-3.1 מיליארד ש"ח, סכום המהווה כ-10.3% מכלל התפוקה החקלאית. בתוך כך, מחיר החלב ליצרן ירד ב-3.4% בעקבות ירידת מחיר המטה לחלב. לעומת זאת, מחיר חלב העזים עלה ב-4.8% ומחיר חלב הכבשים עלה ב-2.2%.
כמו כן, היקף הצריכה לנפש של מוצרי חלב ונחלקת בישראל למספר קטגוריות. שתייה ומשקאות, נתון העומד על כ-51 ליטר בממוצע לאדם והיתר משקאות יוגורט, מעדנים וגבינות. בשנה שעברה עלתה הצריכה השבועית מוצרי החלב ומוצריו לקראת חג השבועות, וזינקה מ-153 ל-כ-222 מיליון ש"ח, זינוק של 53%. בקטגוריית המעדנייה החלבית נרשמה עלייה של 84% בהיק הרוכשים לקראת שבועות.
משנת 2001 ועד שנת 2019, עלה מספר החולבות מ-116 אלף ל-135 אלף. הגידול במספר החולבות, למרות הירידה במספר הרפתות נובע מעלייה בתפוקות יחידת הייצור, מהתייעלות מבנית ומהרפורמה שחלה בענף החלב.
עוד עולה מנתוני הלמ"ס, כי בשנת 2019 היו בישראל כ-120 אלף כוורות, והתפוקה הממוצעת לכוורת עמדה על כ-30 ק"ג. כמו כן, התפוקה הזו לא סיפקה את כל הביקוש המקומי לדבש במדינת ישראל ואשתקד יובא לארץ כ-1,125 טון דבש, לעומת 1,699 טונות בשנת 2018.