72 מדינות בעולם פותחות את נמלי התעופה; מדוע ישראל לא בפנים?

רשימה שפרסם הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית ציין את מועדי פתיחת השמיים של מדינות שונות בעולם. איזה מדינות ייפתחו ראשונות למבקרים ומה לגבי נתב"ג?

משה כהן צילום: מעריב אונליין
הרכבת בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
הרכבת בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה | צילום: אבשלום ששוני
3
גלריה

כאמור, נמל התעופה בן גוריון בולט במיוחד בהיעדרו ברשימה, במיוחד כשמדינות נוספות במזרח התיכון, כמו לבנון, איראן, עיראק, לבנון ומדינות צפון אפריקה, מוזכרות שם וייפתחו את שדות התעופה שלהן במהלך יולי.

נתב"ג ריק. צילום: אבשלום ששוני
נתב"ג ריק. צילום: אבשלום ששוני

בתוך כך, ועד עובדי רשות שדות התעופה הזהיר כי במידה ולא יגובש מתווה להשבת פעילות הטיסות הסדירה לנמל התעופה בן גוריון, כלל עובדי הרשות ייצאו לחל"ת החל מיום ראשון הקרוב. המשמעות של צעד זה היא שחברות התעופה שעדיין מפעילות את קווי הטיסות שלהן לארץ, הן בטיסות נוסעים והן בטיסות מטען, לא יוכלו לקבל שירותים מהרשות מה שיוביל להשבתת כלל הפעולות בשדה.

בוועד ציינו כי כ-2,500 עובדי הרשות כבר הוצאו לחל"ת וכי החל מה-1 ביולי,  הם יפסיקו לקבל תשלום עבור התקופה. לאור עובדה זאת, ציינו, יש צורך בהחלטה מיידית בנוגע למתווה החזרת הטיסות החל מתאריך זה.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף ציין כי בישראל קיימים כ-11 אלף אוטובוסים וכ-16 אלף נהגים שמאיישים אותם. עוד ציין כי נכון לעכשיו, כאשר ההגבלות הן על 20 נוסעים במקום 60, המשמעות היא שצריך לתגבר את האוטובוסים פי שלוש. עוד הבהיר כי הרכבת היא מערכת פתוחה וכי אין אפשרות לשלוט על מספר הנוסעים בקרונות.

הרכבת בנתב''ג בעקבות משבר הקורונה
הרכבת בנתב''ג בעקבות משבר הקורונה | צילום: אבשלום ששוני

בינתיים, בכנס חירום שהופק על ידי ארגון חברות ההסעה בישראל, הזהירו ראשי הארגון שמשבר הקורונה הוביל לשיתוק הענף. "תלמידים, חיילים ועובדי תעשייה יישארו בבתים בשל התעלמות הממשלה אנחנו על סף קריסה, וכשנקרוס - כולם יקרסו ביחד איתנו", נטען בכנס.

יו"ר הארגון ניסים סרוסי, יצא בקריאה לממשלה להזרים תקציבים לענף, לפני שלדבריו, יהיה מאוחר מידי. רעות גולרוך, בעלת חברת ההסעות "דרייב גאי" אמרה במהלך כנס כי "במקום שהממשלה תכלול את חברות ההסעה הפרטיות כחלק מענף התיירות שזוכה לפיצויים נרחבים, לא מתייחסים אלינו והמצוקה גדולה".

חברות ההיסעים מסיעות מדי יום כ-1.2 מיליון אזרחים בישראל, בתוכם תלמידים, גורמים בכוחות הביטחון, אנשים עם מוגבלויות וכן תלמידים בחינוך המיוחד. ברשות החברות הללו ישנם כ-22 אלף כלי רכב והן מעסיקות כ-30 אלף עובדים.

תגיות:
תחבורה
/
קורונה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף