משבר אמון חריף בצמרת משרד התיירות בין מנכ"ל המשרד אמיר הלוי לבכירי המשרד והעובדים המתקוממים נגדו. למעריב נודע שהמשבר הפנימי כולל תלונות הדדיות במשטרה, פניות לנציבות שירות המדינה, מעורבות של מבקר המדינה, טענות לזיופי מסמכים ומכתבי תלונה אנונימיים.

המשבר פורץ בשיא המשבר בענף, בזמן שנמלי התעופה סגורים, משרד התיירות נעולים, ענף המלונות מושבת חלקי ותיירות הפנים מתפקדת בקושי. התלונות נגד הלוי נוגעים לתפקודו הלקוי לכאורה, היותו במצב של ניגודי אינטרסים (ניסה לקדם פרויקט משפחתי) ומשבר קשה ביחסי האנוש מול העובדים.

גורמים במשרד טוענים כי מערכת יחסי האנוש של הלוי עם עובדי המשרד הגיעה למצב בלתי נסבל וכי הזמן עשה את שלו והם איבדו את אמונם במנכ"ל וענין מטופל בנציבות שירות המדינה. מבחינת ועד העובדים הדברים הגיעו למצב בלתי נסבל והם מאיימים בשביתה. 

מנגד בסביבת הלוי מטיחים טענות קשות לא פחות בתפקוד בכירי המשרד, בכישלון לפתח אזורי תיירות כמו טבריה, נצרת ובית שאן ובחוסר היכולת להתניע מהלכים שנועדו לסייע לענף התיירות הנמצא כאמור במשבר הגדול ביותר בתולדותיו.

מנכ
מנכ

מנגד את ההצלחות שהיו בעכו או באזור המלונות בים המלח לא הצליחו לשחזר. הלוי קובל ספציפיות כנגד בעלי תפקיד בכירים, שדווקא אותם גייס לתפקיד האחראים בין היתר על תחומי ההשקעות והפיתוח והסיוע למלונאים.

סמנכ"ל המשרד (ד.א) מועסק בחוזה האישי ומבקשים לסיים את כהונתו אבל הוא מסרב לעזוב. חלק מטענות המנכ"ל מופנות גם כלפי החברה הממשלתית לתיירות, שם ניסה המנהל לבצע מספר מהלכים עסקיים.

בסביבת מנכ"ל משרד התיירות ששימש בתפקידו תחת השרים עוזי לנדאו ויריב לוין טוענים שעובדי המשרד ניסו לנצל את אווירת סוף העונה וחוסר הוודאות שנוצרה בתקופת הבחירות כדי לכפות עליו מהלכים באמצעות מסע הפחדות וסידרת תלונות להלך עליו אימים.

בעת טקס חילופי השרים במשרד התיירות בתחילת החודש הדעה הרווחת הייתה שאחרי שמונה שנים בתפקיד אמיר הלוי הולך הביתה וכבר נשמו לרווחה. אלא ששר התיירות הנכנס אסף זמיר מעניק לו גיבוי ומעריך את תרומתו לפיתוח ענף התיירות בישראל במיוחד ב-2019 שבה נשברו על השיאים.

 עוד אומרים בסביבת המנכ"ל שדווקא בתקופת משבר הנוכחי הגדול במקום להיתרם לטובת תעשיית התיירות בכל הכלים, תוקעים מקלות בגלגלים. האתגר הגדול במשרד הוא פיתוח תשתיות בערים כמו טבריה אבל בשלב זה נכשלו.

על רקע כל אלה מנכ"ל משרד התיירות מתכוון לפנות למבקר המדינה ולשגר מכתב שבו הוא מתאר את תמונת מצב העגומה המחייבת התערבות דחופה של המבקר.

ממשרד התיירות נמסר בתגובה: "מזה מספר שבועות מתרחשים במשרד אירועים חמורים מצדם של קומץ עובדים כנגד המנכ"ל הכוללים שליחת מסרונים מזויפים, זיוף מכתבי תלונה, מכתבים אנונימיים ועוד. 

"צר לנו שזה המחיר שמנכ"ל מוערך צריך לשלם רק משום שבחר לפעול בענייניות וללא משוא פנים. למשרד התיירות אחת המשימות הכי חשובות כיום בכלכלת ישראל: החזרת פרנסתם של רבע מיליון משפחות שנפגעו מקריסת ענף התיירות בעקבות הקורונה. רוב רובם של עובדי ומנהלי המשרד עושים לילות כימים לביצוע המשימה ומי שלא רתום למשימה הזו, לא יהיה פה".

עמי חמץ יו"ר ועד עובדי משרד התיירות מסר בתגובה: "התפקיד של ועד העובדים הוא להגן על עובדי המשרד ואם הוועד מרגיש ומקבל תלונות שפוגעים בעובדים הוועד יכנס ויטפל בזה בכל מסגרת חוקית אם זה דרך ההסתדרות נציבות שירות המדינה ומבקר המדינה".