שם: מיכל גייטו אלבז (47)

תפקיד: מנכ"לית גילטי ועפרה קוסמטיקס

מצב משפחתי: נשואה ליוגב ואמא לרן, גילי ושירי

מסלול מקצועי
"סיימתי לימודי תואר ראשון במינהל עסקים ומינהל מלונאי בכיר בתדמור. בשנות ה־20 לחיי הצטרפתי לצוות הניהול של מלון בוטיק באנגליה, שהתמחה באירוח אנשי עסקים מכל העולם. שם נחשפתי לראשונה לאפשרויות הגלומות בזירת המסחר הבינלאומית. כששבתי לארץ, גויסתי לשמש כמנהלת תקשורת שיווקית בחברת הייטק, ולאחר כשנה הבנתי שהייעוד שלי הוא להיות עצמאית. לא הייתי שכירה ממושמעת מאוד, אבל היו לי הרבה רעיונות בראש.

"הקשר שלי לתחום הקוסמטיקה הגיע מחיבור משפחתי, וכך הפכתי לנציגה הרשמית ולמשווקת של עפרה קוסמטיקס בישראל. טרום עידן האי־קומרס של הביוטי, זיהיתי הזדמנות לשיווק מוצרי האיפור המקצועיים של המותג, שהיו נגישים פחות לציבור הרחב, ומכאן הדרך להקמת אתר הביוטי גילטי הייתה קצרה. אז היינו די בודדים במשחק, כי מותגים רבים לא האמינו שאפשר למכור איפור וטיפוח אונליין בהצלחה, ורשתות הסחר המקומיות היו ממוקדות קמעונאות קלאסית. בגילטי הקמנו קהילת יופי, שהיא הרבה יותר מזירת מסחר".

עשייה חשובה בשנה האחרונה
"מדי שנה, לקראת חודש האישה, אנחנו יוזמות פעילות מעוררת השראה למען קידום נשים. השנה הלכנו רחוק במיוחד, והגשמנו חלום שקינן בי זמן רב - להביא תוכן נשי עסקי משובח לפריפריה. שיתפנו פעולה עם עיריית נתיבות והרמנו אירוע ל־500 נשים בדרום. אני רואה שליחות גדולה בתמיכה הדדית ובהצלחה נשית".

העצה הכי טובה שקיבלתי
"לעשות אאוטסורסינג לחולשות שלך. מה שאני לא יודעת לעשות בעצמי, אני מוציאה החוצה לאנשים הטובים ביותר בתחומם".

העצה הכי טובה שאני נותנת לעובדיי
"להיות שקופים. הדברים החשובים ביותר הם אמון ואמינות. כשהכל על השולחן, אפשר לנהל יחד כל אתגר".

ספורט
"רכיבה על אופני כביש". 

ספר אהוב
"אני מודה שיש לי פחות זמן לקרוא, אבל בעת פעילות גופנית או נהיגה, אני צורכת תוכן עסקי ומעורר השראה מכל העולם בהאזנה לפודקאסטים. אני רוצה להמליץ על המנטור האמריקאי גארי V ויינרצ'וק ועל ערן גפן וזוהר אוריין. בהשראת תחום הפודקאסט, שהולך וצומח, אני מפיקה את הפודקאסט 'הצלחה בגוף ראשון' יחד עם מגישת הטלוויזיה גליה תורן חן".

משבר
"כפי שאמר צ'רצ'יל, 'לעולם אל תבזבז משבר טוב'. מכל משבר אנחנו צומחים ולומדים. גם במשבר הקורונה המשכנו להיות כאן כל הזמן ולהפיק תוכן ייחודי ותחושת קהילה עבור הלקוחות שלנו. אף שבשנות הקריירה ידענו מורדות ועליות, כמו כל עסק בריא, מבחינתי כל משבר הוא אכן הזדמנות, וזו לא קלישאה".

סיפוק
"אני שואבת סיפוק מהתגברות על אתגרים וממציאת פתרונות יצירתיים".

פרגון
"אני רוצה לפרגן למהלך העסקי של Be - רשת הפארם והביוטי מבית שופרסל - שבשנה וחצי האחרונות נותנת מענה ופייט אמיתי לתחום שבו לא הייתה תחרות בישראל במשך שנים רבות. הצרכנים מרוויחים, וזה יפה מאוד לראות רשת קמעונאית ותיקה וגדולה שלא קופאת על שמריה וממשיכה להתפתח לכיוונים חדשים".

שעות הפנאי
"בשעות הפנאי אני בעיקר מבלה עם הילדים בנסיעות ובטיולים ומפצחת נושאים שמעניינים אותם".

נותן לי השראה
"דברים שקורים נגד כל הסיכויים ואנשים שמצליחים למרות כל הקשיים".