הקורונה, בנוסף לכל הבעיות שהיא מייצרת לנו, הביאה איתה שינויים התנהגותיים רבים – בין היתר, גם בהרגלי הצריכה שלנו. פתאום, לצאת מהבית, להסתובב בין חנויות, ולהגיע אל המוצרים שחיפשנו נראית משימה לא כל כך אפשרית. המוצרים איכשהו צריכים להגיע אלינו. 

ממצב בו אנו שולטים על העסקאות שלנו ומתי אנו "שולפים" את האשראי מהארנק, הגענו למצב בו הכרטיס מפוזר באינטרנט בכל מני אתרים לא מוכרים, שלא נאמר מפוקפקים, שמוכרים בדיוק את מגן הטלפון שחיפשנו כל כך הרבה זמן.

המצב בו אנו מאבדים שליטה על כרטיסי האשראי שלנו הוא בדיוק המצב אותו התוקפים והפושעים מחפשים ויודעים לנצל בצורה מושלמת. הם יודעים לשלוח את המיילים המושלמים, להגיד את הדברים הנכונים ביותר, ואפילו לחטט בפחים שלנו – הכל כדי להשיג כמה שיותר פרטים עלינו ובאמצעותם להגיע אל פרטי האשראי שלנו. 

על מנת להימנע ממצב שכזה ריכזתי מספר המלצות להחזרת השליטה על כרטיסי האשראי שלנו:

  • בראש ובראשונה – למי אתם מוסרים את פרטי האשראי? וודאו כי אתם קונים מאתרים מוכרים ומהימנים בלבד, שאתם בטוחים שהם עומדים בתקני אבטחת המידע המחמירים. בנוסף, אל תשכחו לוודא בשורת הכתובת שאתם באתר הנכון ולא הועברתם לאתר מתחזה.
  • לעולם אל תמסרו פרטים אישיים לגורם שהתקשר אליכם. אם לא יזמתם את השיחה, אל תמסרו אף פרט, לרבות פרטי אשראי. אין לדעת מי בצד השני של הטלפון ומה הוא מתכנן לבצע עם המידע המבוקש. 
  • בדקו בצורה תכופה את פעילות האשראי שלכם. ניתן לבצע זאת דרך אתרי האינטרנט של הבנקים או חברות האשראי, או אפילו להתקשר לחברות האשראי ולדבר עם הנציג. על כל חשד לעסקה שאינכם מזהים – יידעו את חברת האשראי באופן מיידי.

והכי חשוב – קניה מהנה ובטוחה – גם בימים כאלה.

מאור עקנין בעל נסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום הסייבר ואבטחת המידע. משמש כיועץ בכיר בגופים גדולים, במגזרים שונים, לרבות המגזרים הפיננסיים, הבטחוניים והציבוריים.