לאור ההצהרה על הנורמליזציה עם מרוקו: חברות תעופה ישראליות החלו הערב (חמישי) להיערך להפעלת קו טיסות ישיר מנמל התעופה בן גוריון, ליעדים במרוקו. "מדובר בהודעה היסטורית ומשמחת. ישראייר כבר נערכת ופועלת זמן מה להפעיל את הטיסות הישירות למרוקו מייד את קבלת האישורים הנדרשים", אמר ל"מעריב" סמנכ"ל השיווק של ישראייר, גיל סתיו. הוא הוסיף כי להערכתו, מרוקו תהיה יעד מאוד פופולארי עבור התייר הישראלי.

נתניהו על הסכם הנורמליזציה עם מרוקו. צילום: רויטרס

גם חברת "אל על" תיערך להפעלת טיסות ישירות למרוקו: "אנו מברכים על ההודעה ההיסטורית ערב חג החנוכה, בדבר כינון קשרים דיפלומטיים בין ישראל למרוקו, ונתחיל בהיערכות מבצעית להפעלת טיסות ישירות לקזבלנקה בכפוף להשגת כל האישורים הנדרשים מהרשויות השונות", ציינו באל על – "אנו בוחנים זה זמן רב את ההיתכנות הכלכלית והמבצעית להפעלת טיסות ישירות למרוקו הצפויות להיות פופולאריות ביותר בקרב קהל הלקוחות הישראלי".

חברת ארקיע בירכה גם היא על השלום המסתמן עם מרוקו, ומהחברה נמסר כי: "ארקיע תהיה ערוכה מיידית עם חתימה על הסכם התעופה להפעלת תדירויות יומיות ליעד, החברה תשווק חבילות, טיולי מסורת וטיולים מאורגנים ליעד".

ההערכות הן שחברות תעופה נוספות יבדקו את האפשרות לפתיחת קו טיסות ישיר בין נתב"ג למרוקו, והדבר צפוי להביא לתחרות על הקו. שכן, פתיחת הקו לדובאי הביאה לעדנה לתעופה הישראלית, על רקע משבר הקורונה ובחברות התעופה מקווים שמרוקו תהיה היעד הבא החם, עם תום עונת תיירות החורף בדובאי.

בנוסף, על פי ההערכות, לתיירות הישראלית למרוקו יש פוטנציאל גבוה, מכיוון שבישראל מתגוררים יוצאי מרוקו רבים שצפויים לנצל את הטיסות הישירות לטיולי שורשים. בנוסף, מרוקו נחשבת ליעד תיירותי פופולארי, והטיסות הישירות עשויות להוזיל את העלויות הכספיות של הטיולים. אמנם בשנים האחרונות הגיעו ישראלים רבים למרוקו, אך הדבר נעשה באמצעות חברות תעופה זרות וחניות ביניים בנמלי תעופה באירופה. הטיסה הישירה מנתב"ג למרוקו צפויה להימשך כחמש שעות.