בתחושה מעורבת: חדרי הכושר מסכמים שבוע שני של פעילות מחודשת

שמחים על החזרה, מבכים מנויים שאבדו, ובעיקר כועסים על הממשלה שמינתה אותם לסלקטורים. מצד אחד עוררה הפתיחה התרגשות, אך בפועל רבים מרגישים שהפתרון הנוכחי לא באמת מספק

אילנה שטוטלנד צילום: פרטי
מועדון הולמס פלייס
מועדון הולמס פלייס | צילום: באדיבות הולמס פלייס
7
גלריה

"לפני פרוץ המגיפה נהנה ענף הכושר מצמיחה של 6%־8% בכל שנה בזכות העלייה במודעות לאורח חיים בריא. בעקבות הקורונה חטף הענף מהלומה קשה, והיינו סגורים לסירוגין מ־15 במרץ 2020", אומרת קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס, שמאז הפתיחה המחודשת לא מפסיקה להסתובב במועדונים הרבים ברחבי הארץ ולפקח מקרוב על הנעשה.

עוד הוסיפה: "הם מתוסכלים מאוד, אני מאוד מזדהה איתם, וגם פניתי כמה פעמים למשרד הבריאות כדי לנסות להיות גמישים עם החבר'ה האלה. הם מרגישים שדפקו אותם, שהנה חדרי הכושר נפתחו, הם עשו את החיסון הראשון, אבל עדיין צריכים להמתין. גם לא נותנים לנו את האפשרות להכניס לקוחות עם בדיקת קורונה שלילית. למה בית מלון כן וחדר כושר לא? בעיניי זו טעות".

שתוי מספרת שכרגע קיימת פעילות אונליין של הרשת ללא תשלום - שידורי הלייב מתוך המועדונים - לטובת מי שעדיין לא יכול להיכנס. היא מציינת שרואים גם קהל חדש שמגיע.

"מדובר באנשים שקודם לא הגיעו מהחשש להידבק, ואילו עכשיו חדר כושר הפך עבורם למקום בטוח", היא אומרת ומסבירה שאף שבתקופת הקורונה אנשים רבים כבר התרגלו להתאמן לבד בחוץ, פעילות כזו עדיין לא משמשת תחליף אמיתי למשקלים בחדר כושר ולהדרכה. "אני מרגישה שכרגע מה שעומד בינינו לבין החזרה המלאה זו סוגיית הדרכון הירוק", היא חורצת ומודה שלא כל הלקוחות מקבלים בהבנה את מדיניות הדרכון הירוק.

''מה שעומד בינינו לבין החזרה המלאה זו סוגיית הדרכון הירוק''. קרן שתוי, מנכ''לית הולמס פלייס
''מה שעומד בינינו לבין החזרה המלאה זו סוגיית הדרכון הירוק''. קרן שתוי, מנכ''לית הולמס פלייס | צילום: יוני רייף

את הרשת הקימה אריאל לפני 16 שנים ומתאמנים בה כ־10,000 איש. "עד הקורונה היו לנו סניפים מלאים, סניפים בפריחה. כיום יש מספר הרבה יותר נמוך של מנויים שחוזרים", היא אומרת.

היא הוסיפה: "למרות שפתחנו, המצב ממש רחוק מלהיות דומה למצב שלפני הקורונה. אם לפני הקורונה היו לנו ברגע נתון מאות אנשים בחדר כושר, היום יש עשרות בודדות. כמובן שיש שמחה על כך שפתחנו, אבל זה רחוק ממה שהיה קודם. פתחנו מכל הלב, ניקינו, חיטאנו, עשינו השתלמויות לעובדים כדי לקבל את המנויים באופן אופטימאלי. אבל בפועל אנחנו מרגישים שמקבלי ההחלטות שמו אותנו בחזית כדי לתת לאנשים מוטיבציה להתחסן. שמו אותנו בחזית, אבל לא מגבים אותנו. אנחנו פותחים, משלמים שכירויות, משלמים לצוות, אבל הלקוחות לא מצביעים ברגליים".

מטי אריאל, בעלת מטי מועדוני כושר
מטי אריאל, בעלת מטי מועדוני כושר | צילום: יחצ

"לפני הקורונה היו לנו יותר מ־30 סניפים ברחבי הארץ. בקורונה סגרנו את הסניפים הפיזיים והשקנו את אימוני האונליין שלנו", מספרת יפעת ארנטל, סמנכ"לית שיווק של רשת סטודיו C. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם חברת השידורים FT Digital, ויצרנו - בטכנולוגייה מתקדמת, עם איכות וידיאו ושמע ברמה הגבוהה ביותר - 15 אימוני לייב ביום, ספריית VOD עשירה עם יותר מ־1,000 אימונים, פיתחנו סדנאות מדהימות ויש גם הרצאות בנושאי לייף סטייל. אפשרנו לכלל הלקוחות שלנו להמיר את המנוי שלהן לאונליין או להקפיא את המנוי. הייתה היענות רבה לכך, אבל גם לא מעט לקוחות בחרו להקפיא".

ובנוגע לסניפים שלא ייפתחו שוב, ארנטל אומרת: "מפני שאנחנו רשת בפריסה ארצית, הפנינו את הלקוחות לסניפים סמוכים אחרים שנמצאים ליד ביתן, וישנה גם האפשרות לתוכנית אימונים מלאה באונליין. אגב, גם נשים שבחרו לא להתחסן יכולות להתאמן באונליין או להקפיא את המנוי בשלב זה עד שיחליטו להתחסן או עד שיהיו שינויים בהחלטות הממשלה".

יפעת ארנטל, סמנכ''לית שיווק סטודיו C
יפעת ארנטל, סמנכ''לית שיווק סטודיו C | צילום: שגיא שלפר

לוי־נגבי מציינת שאנשים חוזרים לא רק מחוסנים אלא גם עם תוספת של כמה קילוגרמים. "אנשים רצו מאוד לחזור, יש הסתערות", היא אומרת. "מאז שהודיעו על הפתיחה, הטלפון לא מפסיק לצלצל, ויש גם לקוחות חדשים. את לא מבינה עם איזה אור בעיניים הם חוזרים. הם כל כך התגעגעו. בנינו עכשיו פלטפורמה טכנולוגית חדשה שמאפשרת את פתיחת דלת המכון רק בפני מי שנרשם אצלנו כמתחסן או כמחלים".

מיכל לוי-נגבי, מנהלת מועדון הספורט במכון וינגייט
מיכל לוי-נגבי, מנהלת מועדון הספורט במכון וינגייט | צילום: לבנת שמידוב

יעל ענתי היא מאמנת כושר ותזונה, בעלת סטודיו רחב ידיים ברחובות הנושא את שמה, שקיים כ־15 שנים. עד הקורונה היו מנויות בו כ־1,000 נשים. "סגרתי ברגע שחייבו אותנו לסגור, אבל עבדתי אונליין", היא מספרת. "מובן שזה לא אותו הדבר כמו אימון בסטודיו וגם בכלל לא גביתי כסף על כך. הקפאתי את כל המנויים, נתתי את האונליין בחינם כי היה לי חשוב שימשיכו להתאמן. בעצם כל הקורונה לא עשינו כסף, אבל הנה עכשיו חזרנו לפעילות".

ענתי מקווה מאוד שבסופו של דבר כולן יחזרו לסטודיו. "אני אוהבת מאוד לגעת בקהל", היא אומרת. "יש הבדל כשאת עושה זאת לבד בסלון או עם מאמן. להרבה נשים כבר נמאס מהאונליין. ברגע שכולן יתחסנו, הכל יהיה פצצה. בעזרת השם, נראה לי שנצליח לחזור לשגרה".

יעל ענתי, מאמנת כושר ותזונה, בעלת 'סטודיו יעל ענתי'
יעל ענתי, מאמנת כושר ותזונה, בעלת 'סטודיו יעל ענתי' | צילום: פזית גואטה

הקורונה מוטטה עסקים רבים, אך יש כאלה - גם בענף הכושר - שהמגיפה דווקא עשתה להם טוב. "הקורונה הכריחה אותי להמציא עצמי מחדש, לצאת מאזור הנוחות שלי, ובסופו של דבר זה גם השתלם כלכלית", אומרת ליטל פרגן, הבעלים של L2power, רשת הרזיה וחיטוב לנשים. לרשת ארבעה סניפים - בנהריה, בעכו, בחיפה ובקריית חיים - שבהם מתאמנות כ־2,000 נשים באווירת מסיבה.

"סגרתי את הסניפים ברגע שהורו לסגור, הוצאתי את העובדות לחל"ת. אבל היום אנחנו במצב כל כך מדהים שאפילו חושבים לפתוח סניף באזור המרכז. בקורונה גדלנו לפחות ב־25%", היא אומרת.

ליטל פרגן, הבעלים של L2power
ליטל פרגן, הבעלים של L2power | צילום: ולד לימר
תגיות:
חדר כושר
/
קורונה
/
התו הירוק
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף