חברת כלל ביטוח, בניהולו של יורם נוה, חברת פעילים ניהול תיקי השקעות (מקבוצת בנק הפועלים), בניהולו של אבישי קרואני, ובית ההשקעות מיטב דש, בניהולו של אילן רביב - התארגנו להגשת הצעה משותפת לרכישת פעילות פסגות ניירות ערך. ל"מעריב" נודע כי הקבוצה מציעה עבור ניהול קרנות נאמנות, תיק השקעות לפרטיים וברוקראז' לגופים מוסדיים - סכום של 330 מיליון שקל.

כלל ביטוח מתכוונת לרכוש את פעילות קרנות הנאמנות עם היקף נכסים של כ־40 מיליארד שקל בסכום הנאמד ב־250 מיליון שקל. חברת פעילים מתכוונת לרכוש את פעילות ניהול תיקי ההשקעה תמורת סכום הנאמד ב־50 מיליון שקל. מיטב דש תרכוש את פעילות ניהול הברוקראז' וניהול הקופות המפעילות (בהיקף של כ־40 מיליארד שקל) תמורת סכום הנאמד ב־30 מיליון שקל.

ההצעה טומנת בחובה שני עקרונות מרכזיים: הקבוצה מתחייבת להמשיך ולהעסיק לפחות 75% מעובדי גופים אלה (שמספרם מסתכם ב־150). הליך האישור הרגולטורי לעסקה יהיה המהיר ביותר שכן מדובר בגופים מפוקחים. מנגד, קבוצת אייפקס בניהולה של זהבית כהן, בעלת פסגות, סבורה כי הצעת המחיר נמוכה יחסית להצעות שהוגשו והיא מצפה לשיפור ההצעה. כפי שכבר פורסם, קבוצת הפניקס (באמצעות אקסלנס) וקבוצת איי.בי.איי מעוניינות אף הן לרכוש את הנכסים הללו, תמורת 350 מיליון שקל.

זהבית כהן (צילום: אלי דסה)
זהבית כהן (צילום: אלי דסה)


קבוצת נוספת שהתארגנה בשבוע שעבר, שכוללת את איש העסקים רני צים, יאן קדוש ומשקיעים זרים, מוכנה אף היא לשלם מחיר גבוה יותר תמורת הנכסים. עם זאת, נדמה כי מבחינת פסגות, עדיפה ההצעה של קבוצת כלל ביטוח. לעת עתה, פסגות ממשיכה לדמם, ולנוכח אי־הוודאות במבנה הבעלות - היא מאבדת מדי חודש נכסים מנוהלים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. מבין החברות שהגישו הצעה, לאייפקס יש אינטרס עליון להשלים את העסקה מוקדם ככל האפשר.

הפעילות הכוללת של פסגות, ובראשה הגמל והחיסכון ארוך הטווח, נרכשה על ידי אלטשולר שחם תמורת 910 מיליון שקל. אולם הרוכשת העניקה לפסגות את האופציה למכור את פעילות פסגות ני"ע (לא כולל הגמל) לצדדים שלישיים. אם התמורה שתתקבל תהיה גבוהה יותר מזו שתומחרה על ידי אלטשולר שחם, הם יתחלקו בתמורה העודפת בחלוקה שווה.