החזרי מס הם כספים המגיעים לאזרחים רבים בישראל על פי החוק, ובהיעדר דורש - הם פשוט נבלעים בקופת המדינה. לא חבל? 
מאחר ומדינת ישראל אינה ממהרת להשיב לנישומים את הכספים הללו ביוזמתה היא, עולה הצורך להגיש בקשה לקבלת החזרי מס באמצעות טופס שנקרא דין וחשבון שנתי למס הכנסה, בצירוף אסמכתאות רלוונטיות. אף שניתן לבצע את ההליך באופן עצמאי, הדרך הפשוטה לקבלת הכספים היא בעזרתן של חברות המתמחות בהחזרי מס לשכירים, כמו חברת אינדיגו פיננסים.

היתרון בהגשת בקשה להחזרי מס באמצעות חברה מתמחה
ישנם ישראלים רבים הנתקלים בסחבת בירוקרטית בעת שהם מגישים בקשה לקבלת החזרי מס לשכירים בכוחות עצמם. זאת לאור העובדה שקיימות תקנות מיסוי רבות המשתנות חדשות לבקרים. מצב זה, מחייב את הנישום לעקוב באופן שוטף אחר השינויים בהוראות החוק אם ברצונו לממש את מלוא זכויותיו מול רשויות המיסים. זוהי אחת הסיבות העיקריות לכך שמומלץ לפנות לעזרתה של חברת החזרי מס מקצועית, שמעסיקה רואי חשבון הבקיאים בתקנות המיסוי בישראל ויודעים למצות את זכויותיו של הנישום להחזרי מס. 

איך אדע אם מגיעים לי החזרי מס בכלל?
ראשיתה של הגשת בקשה להחזרי מס לשכירים, היא בבחינת עמידתכם בתנאי הזכאות לקבלת החזרים ממס הכנסה, כך מסביר נאור אזולאי - מייסד חברת אינדיגו פיננסים.
כאשר אדם בוחר להסתייע בשירותיה של חברת החזרי מס מקצועית, נבדקת לפני הכל זכאותו לקבלת ההחזרים על פי מגוון פרמרטרים שונים.

מהם תנאי הזכאות לקבלת החזרי מס לשכירים?
להלן מספר קבוצות אוכלוסייה שבמידה ואתם משתייכים לאחת מהן או יותר, ישנה סבירות גבוהה לכך שתוכלו לקבל החזר כספי משמעותי ממס הכנסה:

חיילים משוחררים
חיילים שהשתחררו משירות צבאי בשלוש השנים האחרונות, זכאים לנקודות זיכוי במס הכנסה.

עובדים שכירים שלא עבדו באופן רציף לאורך שנת המס
עובדים שכירים שהועסקו במקום עבודתם רק בחלק משנת המס עשויים להיות זכאים לקבלת החזרי מס עבור החודשים בהם לא הועסקו אצל המעסיק.

עובדים שכירים שעבדו במספר מקומות עבודה לאורך שנת המס
עובדים שעברו בין מעסיקים במהלך שנת המס, וקיימים פערים בשכר ששולם להם במקומות העבודה השונים, עשויים גם הם לקבל החזר מס.

משקיעים בבורסה
מי שהשקיעו כספים בשוק ההון משנת 2007 והלאה, ייתכן ויהיו זכאים לקבלת החזר מס בגין פעילותם בבורסה ומס רווחי הון ששילמו במסגרתה. 

עמיתים בקרן פנסיה או קופת גמל
מי שהפקידו כספים בעצמם לקרן פנסיה, קופת גמל ומכשירים פיננסיים אחרים שלא במסגרת עבודתם כשכירים, עשויים להיות זכאים לקבלת הטבות מיסוי שונות הגוררות החזרים במס הכנסה.

מבוטחים בביטוח משכנתא וביטוח חיים
מבוטחים המשלמים פרמיות במסגרת פוליסות ביטוחי חיים עצמאיות או במסגרת ביטוח המשכנתא שלהם, זכאים להחזרי מס גם כן. 

עובדים שכירים שקיבלו פיצויי פיטורים או מענק פרישה
עובדים שכירים ששולמו להם פיצויי פיטורים או מענק פרישה בתום העסקתם, מבצעים ניכוי מס במקור עבור תשלומים אלו. במקרים שונים, באמצעות תכנון מס מקצועי ניתן להפחית את חבות המס של העובד ובכך ליהנות מהחזר מס.

עולים חדשים
סעיף 35 בפקודת מס הכנסה מאפשר לעולים חדשים בארץ לנצל הטבות מיסוי למשך פרק זמן של 42 חודשים ממועד עלייתם לישראל.

הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים
מס הכנסה מעניק 2 נקודות זיכוי להורים לילדים בעלי סוגים שונים של ליקויים קוגניטיביים או גופניים וביניהם: 

  • שיתוק
  • פיגור
  • עיוורון
  • לקויות למידה כגון ADD או ADHD
  • נכות רפואית מסוגים מסוימים 

בעלי תארים אקדמיים
אקדמאים תושבי ישראל זכאים לנקודת זיכוי ממס הכנסה למשך 3 שנים מקבלת התואר הראשון שלהם, או חצי נקודת זיכוי עבור תואר שני למשך שנתיים ממועד קבלתו.

פקודת מס הכנסה מאפשרת גם לבעלי תארים מתקדמים מסוג דוקטור לרפואה או רפואת שיניים לקבל נקודות זיכוי בהתאם לקריטריונים שונים.

משלמי דמי מזונות
הורים גרושים אשר משלמים דמי מזונות בגין ילדיהם או עבור גרושתם, זכאים לקבל על פי פקודת מס הכנסה נקודת זיכוי בודדת. 

תושבים המתגוררים באזורי פיתוח
ישנה רשימה של ישובים בישראל המוגדרים בתור אזורי פיתוח, שהמגורים בהם מזכה את תושביהם בנקודות זיכוי במס הכנסה ו / או החזרי מס, בהתאם לסוג הכנסתם והיקפה.

רשות המיסים מעדכנת את רשימת הישובים הנ"ל משנה לשנה והיא זמינה בפרסומיה. 

בעלי עסקים עצמאיים שהפכו עובדים לשכירים
מס הכנסה עשוי לאפשר לבעלי עסקים עצמאיים שהפכו תוך כדי שנת המס לעובדים שכירים, לקזז את הפסדיהם העסקיים משנות המס שקדמו לשנה בה שינו את מעמדם כנישומים, באופן שעשוי לזכות אותם בהחזרי מס מכובדים. 

בעלי נכות או בעיה בריאותית
אנשים המתמודדים עם נכות או בעיות בריאותיות שונות המזכות אותם באחוזי נכות מעבודה במוסד לביטוח לאומי, עשויים להיות זכאים לקבלת הטבות מיסוי שונות, אם יופיעו מול ועדה רפואית ייעודית. 

אנשים שתורמים לעמותות וארגונים ללא מטרת רווח
ישראלים שתורמים לעמותות שונות או מלכ"רים לסוגיהם, עשויים להיות זכאים לזיכוי במס הכנסה בהיקף של סביב ה - 35 אחוזים מהסכומים שאותם הם תרמו.

עובדים הפורשים מעבודתם ויוצאים לפנסיה
עובדים שפורשים מעבודתם לרגל צאתם לפנסיה זכאים לקבלת פיצויי פיטורים ומענקים מסוגים שונים, החייבים בתשלום מס הכנסה. כפועל יוצא, יש במקרה זה פוטנציאל גם לקבלת החזרי מס, אם משכילים לבצע תכנון מס בכלים מקצועיים. לעתים מתברר שעקב טעויות בחישוב ניכויי המס בידי המעסיק, ניתן לקבל סכומי החזר נאים לאחר הפרישה.

מוכרי נדל"ן
ישראלים המבצעים עסקאות מכר של נכסי נדל"ן ובכללן: מכירת דירה, מכירת בית, מכירת מגרש, מכירת קרקע חקלאית, מכירת נדל"ן מסחרי, מכירת זכויות בניה, מכירת מניות באיגוד המקרקעין (שהזכויות בו אינן רשומות למסחר בשוק ההון) - נדרשים לשלם מס שבח כנגד הרווחים בעסקה. כאשר תשלום מס השבח מבוצע במסגרת ששת השנים שקדמו להגשת הדוח השנתי למס הכנסה, הוא עשוי לזכות את הנישום בהחזרי מס.

בשורה התחתונה
במסגרת מדריך זה, סקרנו את מגוון הקריטריונים שעשויים לזכות אתכם בהחזרי מס.
כפי שוודאי התרשמתם, ישנו מספר בלתי מבוטל של מצבים שבהם ניתן לקבל החזרי מס, כאשר
מעבר לרשימה שנסקרה לעיל, ישנם עוד תנאים רבים שהעומדים בהם עשויים להיות זכאים לקבלת התשלום המיוחל ממדינת ישראל. לאור העובדה שמדובר בפרמטרים רבים ושונים ושהוראות החוק בנושא החזרי המס נתונות לשינויים תמידיים, מוטב להסתייע בחברה המתמחה בטיפול בהחזרי מס לשכירים, שתוכל למקסם את הסכומים שתקבלו, עם מינימום מאמץ מהצד שלכם.

נאור אזולאי - מנכ"ל אינדיגו פיננסים מזמין אתכם לבדוק את זכאותכם לקבלת החזרי מס לשכירים, באמצעות צוות רואי חשבון מנוסים ומקצועיים. ישנה סבירות גבוהה לכך שמגיעים לכם החזרי מס שתוכלו לקבל בהליך יעיל ומזורז לחשבון הבנק שלכם, בעזרת ליווי מקצועי וצמוד של מומחים פיננסים, מרגע מילוי הטפסים ועד קבלת הכספים לחשבונכם בפועל.
היכנסו לאתר אינדיגו פיננסים לבדיקת זכאות מהירה להחזר מס ללא עלות וללא התחייבות.