רשת הקמעונאות פרשמרקט, בבעלות האחים יוסי ושלומי אמיר, מנסה להשתלט על חברת פז בעסקה של החלפת מניות. לפי פרטי העסקה, תמוזג פרשמרקט עם פז ובתמורה יקבלו בעלי המניות בפרשמרקט 36% ממניות פז.

נוסף על כך, תוענק לבעלי המניות בחברה הזכות לרכוש 9% נוספים מהון המניות של פז, בדילול מלא לאחר המיזוג, במחיר שיסוכם בין הצדדים. ההצעה של פרשמרקט משקפת עבורה שווי של 2.1 מיליארד שקל (שישולמו כאמור במניות פז) הגבוה ב־9% ממחיר מניותיה בבורסה.

פז נסחרה לפי שווי של 3.7 מיליארד שקל. עם השלמת העסקה, יימחקו מניות פרשמרקט מהרישום למסחר בבורסה. נזכיר כי פז כבר נכנסה לתחום הקמעונאות לאחר שרכשה באחרונה את רשת המרכולים סופר יודה. אם ההצעה של פרשמרקט תתקבל, סופר יודה תמוזג לתוכה וייווצר ענק קמעונאות חדש. פרשמרקט מנהלת 41 סניפים בפריסה ארצית.

ההצעה כפופה לכך שלא תיעשה כל פעולה שתוביל להפחתת הונה העצמי של פז, כולל חלוקת דיבידנד. החל ממועד ההצעה, תתנהל פז במהלך העסקים הרגיל ולא תתבצע כל החלטה מהותית או דיספוזיציה בנכסיה המהותיים. תוקפה של ההצעה יעמוד על שבעה ימים, ולאחר מכן ייפקע.

על רכישת השליטה בפז מתמודדות עוד קבוצות משקיעים, בהם קבוצת שיכון ובינוי (המעוניינת בתמורה להעביר לפז את שיכון ובינוי אנרגיה), לאומי פרטנרס בשם קבוצת משקיעים, משפחת לבנת ואיש העסקים רוני יצחקי.

כך או אחרת, חוסר הוודאות בסוגיית השליטה בחברת פז (הנסחרת ללא גרעין שליטה) עלולה להשפיע לרעה על הניהול השוטף של החברה. נכון להיום, מנוהלת פז על ידי ניר שטרן ויו"ר הדירקטוריון שלה הוא הראל לוקר.

מפרשמרקט נמסר: "עסקת המיזוג תוביל לסינרגיה משמעותית עבור שתי החברות באופן שישביח את פז ויביא לתשואה משמעותית לבעלי המניות, הן של פז והן של פרשמרקט". לא התקבלה תגובת פז לידיעה.