"הופתעתי מהמינוי לשגריר ישראל באיחוד האמירויות, ולמען האמת זה לא היה בתוכניות שלי. אבל זה מסוג ההצעות שאתה לא יכול לסרב להן. פונה אליך שר החוץ שלך, שאני מעריך מאוד, ומציע תפקיד כזה. אתה לא יכול לענות בשלילה". כך אמר ל"מעריב" אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות המלונות הפורש.

לדבריו, "מערכת היחסים של ישראל עם איחוד האמירויות היא מיוחדת וחשובה מאוד. תפקיד השגריר הוא בעל חשיבות מדרגה עליונה, ואני ניגש אליו ביראת כבוד. בינתיים התחלתי ללמוד ערבית לקראת המשימה, ואני ממתין לאישור הסופי".

אתמול נערך עבורו אירוע פרידה מתוקשר, שאליו הוזמנו בין השאר שר התיירות יואל רזבוזוב, שר התיירות לשעבר יריב לוין והשר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג'. שר החוץ יאיר לפיד, שלא יכול היה להגיע, שיגר ברכה מצולמת.

על הטענות לגבי רמת מחירים גבוהה בענף המלונאות הוא אומר: "בזמני לחץ, עם ביקוש גבוה - המחירים עולים. אפשר לפתור את הבעיה באמצעות טיפול בעלויות עודפות שרובצות על הענף בישראל ושאינן קיימות במקומות אחרים. היוקר נובע מרגולציית יתר ומחסמים בירוקרטיים שאותם צריך להסיר. אנחנו כלכלת אי ושוק קטן עם היצע מוגבל, שאינו תואם תמיד את הביקוש. כמו בכל דבר שקשור להיצע וביקוש, בתקופות מסוימות המחירים גם יורדים".

חייק הוסיף: "צרכן שרוצה להוציא איקס שקלים על חופשה בבתי מלון - יוציא את זה, למרות שזה כואב. אפשר להסביר מדוע המחיר גבוה, אבל זה לא מספיק, כי בעיקרון הצרכן צודק. כמו שאני לא כועס על הלקוחות, אני גם לא כועס על המלונאים".

על פרשת חלוקת הדיווידנדים ברשת ישרוטל אמר: "מדובר בעולם העסקים הבנוי על פעולות לטווח הקצר, הבינוני והארוך. בעולם העסקים זו לא בושה להרוויח כסף. גם לנהל נכון, להיות יעיל ולנצל את כל הכלים הלגיטימיים כדי לנצח במשחק שנקרא ניהול כלכלי נכון. אבל לפעמים אתה מקבל החלטות שנראות מבחינה ציבורית כטעות, אף שהן נכונות כלכלית. לכן הנהלת ישרוטל חזרה בה מההחלטה הראשונה על חלוקת הדיווידנד".

הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"