מה חשוב לבעלי עסקים לבדוק בבואם לבחור את מומחה הדיגיטל שיקדם את אתר המכירות שלהם. איך “תרם" משבר הקורונה להבנת החשיבות השיווקית של נוכחות משמעותית ברשתות החברתיות, ומדוע מיפוי, ארגון וניצול נכון של הדאטה שצברתם הם מפתח לזינוק עסקי. בעלים ומנהלת של בתי עסק המפעילים אתרי מכירות אונליין, מומחים לסחר אלקטרוני ומומחה מבנק הפועלים מסבירים על חשיבות נובמבר למחזור השנתי, ואיך צריך להתנהל במהלכו הצרכן הנבון.

המכירות באתר תכף משתוות לחנויות/ גל דנון

“אנו חברה משפחתית שאבא שלנו יוסי הקים בשנת 1975 והוא גם הבעלים עם אמא עופרה. אחי אילן ואני הצטרפנו לחברה לפני יותר מעשור, ואנו כיום מנהלים אותה. אנחנו חברה יצרנית שמשווקת את התכשיטים שלה לכ־600 חנויות בישראל, ובמקביל גם מוכרים מתנות לבית כמו מזוזות, חמסות, כלי יודאיקה ועוד. יש לנו בישראל מפעל ייצור ומפעל לציפוי תכשיטים, שזה לא אופייני בתחום. הכל אצלנו כחול־לבן ועבודת יד - מהמודל הראשון של התכשיט. בחברה מועסקים 35־40 עובדים, חלקם כבר 40 שנה ומכירים את אילן ואותי מאז שהיינו קטנים.

“לפני עשור הקמנו אתר אינטרנט, אבל הוא לא היה מכוון למכירות אלא להצגת החברה. לפני כחמש שנים הבנו שהשוק הולך לכיוון של מסחר אלקטרוני ושצריך לבנות תשתית מתאימה. כיום אנו מפעילים חמישה אתרים - שלושה בחו"ל ושניים בישראל, עם צוות דיגיטל שכולל בין היתר מעצבת גרפית ומנהל מתחום האיקומרס. יש לנו גם עובד שאחראי על המדיות החברתיות ועושה עבודה מדהימה עם משפיעניות. המיקוד שלנו הוא בישראל - חנויות ואתרים. עד הקורונה, 80% מהמכירות היו בחנויות, אבל כשהתחילו הסגרים, הרגשנו גידול מטאורי במכירות באתר - בין היתר בגלל שאנשים נאלצו לעבור לקניות אונליין, כי הקניונים היו סגורים.

"יש לנו ניסיון במכירות של נובמבר, כולל דרך היוזמה של שופינג איי־אל. ההכנות המיוחדות כוללות את קולקציית החורף החדשה, סידור האתר כך שיהיה זמין וידידותי והיערכות רצינית עם המלאים. יש לנו מדרג של הנחות, אבל בתחום התכשיטים הן פחות עמוקות, אלא אם מדובר בהחלפת קולקציה. נשתתף השנה גם בבלאק פריידי, ובהמשך גם במכירות של כריסמס והשנה החדשה, והציפייה היא שהמכירות דרך האתר ישתוו למכירות בחנויות - ואולי אפילו יעברו אותן".

הכותבת היא מנהלת משותפת של “דנון תכשיטים". דרך בן צבי 48, ת"א־יפו, https://danon-jewellery.co.il

גל דנון תכשיטים (צילום: בנק הפועלים)
גל דנון תכשיטים (צילום: בנק הפועלים)

מכוונים גם ללקוחות הגברים/ מראם עבד אלחי

“אני קוסמטיקאית מקצועית בהכשרתי ולפני כחמש שנים החלטתי לפתוח גם אתר מכירות אונליין של מוצרי קוסמטיקה - קרמים, תכשירים לטיפוח העור והפנים ועוד. זאת, במקביל לטיפולים השונים שאני מעניקה ללקוחות. את האתר הקימה עבורי חברה המתמחה בתחום שגם מחזיקה את הצד הטכנולוגי, אבל אני מתפעלת אותו בעצמי - מקבלת את ההזמנות, מטפלת בפניות של הלקוחות ונותנת להם עצות על המוצרים שאני רוכשת מחברות הקוסמטיקה ואם הם מתאימים להם. אני חברה של אישה אחת שעושה הכל.

“בשנים הקודמות ניסיתי להשתתף לבדי בימי המכירות של נובמבר, כולל של בלאק פריידי, ולא כל כך הצלחתי. לכן הצטרפתי השנה ליוזמה של שופינג איי־אל. השאיפה היא לקדם את המכירות ולחשוף אותנו לכמה שיותר לקוחות חדשים. אחרי הכל, הטיפולים שאני מציעה בתחומים כמו אנטי־אייג'ינג ולעור שמן או אקנתי הם מאוד ייחודיים. כיום אני מתמקדת במכירות בישראל, וגם עובדת עם חברת שליחויות מקומית, אבל התוכנית היא להתרחב בעתיד גם לחו"ל.

“נובמבר הוא חודש שכל הלקוחות מחכים לו כדי להגשים את החלום שלהם לקנות מוצרים יקרים בזול. בנוסף, את חלק מהמבצעים שלנו אנחנו נמשיך גם לקראת כריסמס וסוף השנה. במקביל, אני אשתתף גם בבלאק פריידי, תוך שילוב המבצעים של חברות הקוסמטיקה עם מבצעים שאני יוזמת. יום הרווקים הסיני הוא לא משהו שאני מכוונת אליו עכשיו, כי שם שולטים בעיקר אתרי ענק כמו עלי אקספרס ועלי באבא. חשוב לי לציין שעבורי חודש נובמבר הוא חודש מיוחד, כי ב־19 בחודש חל ‘יום הגבר הבינלאומי', וזאת הזדמנות שלנו לחשוף ולשווק לגברים את מוצרי הטיפוח שלנו".

הכותבת היא הבעלים של חברת “סודות היופי – להתאהב בעצמך מחדש". טל׳: 050-2439114, https://www.sodot-yofi.co.il

מראם עבד אלחי (צילום: סודות היופי)
מראם עבד אלחי (צילום: סודות היופי)

תיאום ציפיות מול מומחה הדיגיטל/ הדס אמילי ליברמן וברק בן שמעון

"איך עושים שיווק מדויק? היצע אנשי המקצוע בתחום הקידום והשיווק בדיגיטל לעסקים קטנים הוא אדיר ולא פעם מבלבל. בעלי עסקים רבים מציפים את הקושי והחשש בבחירת אנשי מקצוע שבידם מופקדים תקציבי השיווק. על כן חשוב להבין בדיוק את הצרכים של העסק בדיגיטל, ולחפש ספק טוב ואמין שמתמחה בהם. עולם הדיגיטל רווי בתחומי התמחות כמו שיווק אורגני או ממומן, ניתוח נתונים, מנועי חיפוש, מילות חיפוש ועוד, ולכן חשוב שהספק יתאים לצורך ולרוח העסקית הרלוונטית.

"בהמשך לכך, חשוב שבעלי העסק יחתמו על חוזה מול אנשי השיווק, הכולל את היקפי הפרסום (גם אם הם נמוכים) שיבטיחו עבודה רציפה לטווח הרחוק. בנוסף, מומלץ לעגן תקופת ניסיון עם תחנת יציאה קרובה, במידה שלא מרוצים מהשירות. כדאי לבחון את הספק מעבר לשיחת היכרות. בחנו עבודות שלו, העלו שאלות, בקשו לשמוע ממליצים ולבסוף בצעו תיאום ציפיות ושימו לב שאתם מקבלים תשובות מקצועיות ולאו דווקא מכירתיות".
הכותבים הם מרצים בכירים בעולמות השיווק הדיגיטלי ב־Elevation ומובילי האקדמיה של ShoppingIL by Google.

הדס אמילי ליברמן (צילום: כפיר זיו)
הדס אמילי ליברמן (צילום: כפיר זיו)

דאטה איכותית תגדיל את ההכנסות/ רון בן סימון

"משבר הקורונה הדגיש עבור בתי העסק, יותר מתמיד, את החשיבות והצורך של נוכחות ופעילות דיגיטלית משמעותית. יותר ויותר עסקים מבינים שמיפוי וארגון נכון של הדאטה הנצברת בכל אפיקי הפעילות, לצד אסטרטגיה לניצול מיטבי שלו, הם המפתח לזינוק עסקי משמעותי. איסוף נתונים על דפוסי הקנייה של לקוחות קיימים יסייע להגדיר את הצרכים ולבנות אסטרטגיית מכירות שתקלע למטרה. ניהול נכון של דאטה איכותית יוביל להגדלת ההכנסות, וביתר שאת בתקופת חודשי הקניות של סוף השנה.

"שיווק יעיל לאורך זמן מתבסס על ניצול מיטבי של הדאטה. בנייה ויישום אופטימליים של אסטרטגיית הדאטה מאפשרים, בין היתר, לטרגט קהל יעד רלוונטי בקמפיינים, לשפר את חוויית הקנייה, להפיץ תכנים בניוזלטר, ברשתות החברתיות או העסקיות, ולפתח כלים המאפשרים להגיע אל הלקוח עם מסרים המותאמים אליו אישית, בזמן הנכון ועם ההצעה הנכונה. עם זאת, בתקופה הנוכחית כל הוצאה על פעילות שיווקית חייבת להיות חכמה, מחושבת וכדאית מבחינה כלכלית, כך שנצדיק את ההשקעה בלי להיקלע לפערים תזרימיים משמעותיים בתקופה של חוסר ודאות".

הכותב הוא מהאגף לבנקאות קמעונאית בבנק הפועלים

לקראת ימי קניות האונליין הגדולים של נובמבר, "מעריב" ובנק הפועלים במדור מיוחד, שבא לעשות סדר ולהנגיש לעסקים ולציבור הרחב מידע שימושי בנושא מסחר מקוון. בשבועות הקרובים נציג סיפורים של עסקים מקומיים הנערכים לחודש הקניות, בצד כלים וטיפים בנושא מסחר מקוון, שיסייעו לעבור את התקופה בהצלחה ובצורה בטוחה. המידע נכון למועד פרסומו, והוא אינו מהווה ייעוץ או תחליף לייעוץ המתחשב בצרכיו של כל אדם ומותאם לו באופן אישי.