מכירות הפירות היבשים והאגוזים בט"ו בשבט יסתכמו השנה בכ־600 עד 650 מיליון שקל. מדובר בזינוק של כ־50% עד 60% לעומת חודש רגיל. כך מעריכים בענף המזון באיגוד לשכות המסחר.

באיגוד ציינו כי מבין הפירות היבשים והאגוזים הפופולריים ביותר: אגוזי מלך, שקדים, קשיו, אגוזים בכלל (כמו פקאן, פיסטוק וברזיל), תמרים, צימוקים, משמש ושזיפים.

על פי ההערכות, השהייה בבית כתוצאה מסבבי הסגרים הביאה לעלייה של כ־100% בביקושים לקטניות ולעדשים מכל הסוגים - חומוס, מש, לוביה, קינואה מכל הסוגים ושומשום.

לדברי ורד מצפי מחברת "מוצפי שיווק מזון", החברה בענף המזון באיגוד לשכות המסחר, "באופן ממוצע צריכת הפירות היבשים עולה בחורף ומגיעה לשיא בט"ו בשבט, וכך גם השנה. עם זאת, הקורונה הביאה לשינויים בצריכה, לחוסר ודאות ולעליות מחירים".

מצפי מוסיפה: "בשנה שעברה היה סגר, והשנה - סוג של סגר בלתי מוכרז נוסף. הגל החמישי מגיע לשיא של הדבקות, המשק מושבת בחלקו עם עובדים רבים שנעדרים בשל מחלת הקורונה, היחשפות לחולים וילדים שנכנסים ויוצאים מבידודים. בתוך זה, מחירי ההובלה הימית יקרים עדיין ללא פרופורציה ומשתנים כל הזמן, מה שכבר גרם לעליות מחירים בכל תחומי המשק וגם בשוק המזון".

ובמקביל לצריכת הפירות היבשים והאגוזים, ישנה גם הכרזה על שינוי של פעילות לצורך שמירה על הטבע: תאגיד הממתקים מרס, שנוסד לפני כ־100 שנה ומייצר מותגים כמו M&M,Snickers,Skittles,Orbitועוד, הכריז על מחויבותו להוריד את פליטת הפחמן ולפעול לעצירת כריתת היערות. החברה גם משיקה תוכנית לנטיעת 130 אלף עצים ברחבי העולם - אחד עבור כל אחד משותפיה העסקיים ברחבי העולם.

גם במרס ישראל מתגייסים למאמץ למען הסביבה ותורמים עץ עבור כל אחד מ־54 עובדי החברה בארץ, לטובת שיקום היער השרוף בהרי ירושלים שעלה באש באוגוסט האחרון - אז נשרפו כ־12 אלף דונם שטחי יער.

רוית קלוד, מנכ"לית מרס ריגלי ישראל, אמרה: "החברה שמה יעד ברור לתרום לאיכות הסביבה, להגיע לניטרליות פחמנית, ולשפר בכך את חייהם של כל הנוגעים בשרשרת הייצור והאספקה של מוצרי החברה".'