"האוצר צריך להפעיל רשת ביטחון לשכירים ולעצמאים שיגיעו לאבטלה. למרבית העובדים אין כיום רשת ביטחון אפקטיבית, כי הם כבר מיצו את מכסת ימי האבטלה בסבב הקודם. המענה בעניין צריך להינתן במיוחד אם הגל לא יהיה קצר". כך אומרת ל"מעריב" נגידת בנק ישראל לשעבר פרופ' קרנית פלוג.

לדבריה, "העקרונות לפיצוי צריכים להיות דיפרנציאליים וממוקדים בענפים עם פגיעה משמעותית, ולא גורפים. לפני שמפצים יש צורך בנתונים לגבי שיעור הפגיעה, מה שהיה חסר בהתנהלות הממשלה הקודמת". הנגידה לשעבר מוסיפה: "צריך לתת לעצמאים ולציבור ודאות באמצעות קביעת קריטריונים לפיצוי. אי־הוודאות משפיעה לרעה. אם הגל הנוכחי יימשך מעבר לחודשיים, צריך להצהיר כבר כעת שהמדינה תסייע לאלה שייפגעו ויישארו ללא רשת ביטחון. בענפים שנפגעו משמעותית צריך לסייע בתפעול העלויות הקבועות כמו ארנונה ושכירות".

על יוקר המחיה בישראל אומרת פרופ' פלוג: "רמת המחירים גבוהה יחסית לרמת התוצר לנפש. זה נובע בין היתר מחסמי יבוא בחלק מהענפים, מתחרות לא מספקת ומעלויות גבוהות וייחודיות כמו כשרות, אבטחה ומע"מ. יש גם רגולציה מיותרת המשיתה עלויות". הנגידה לשעבר מודאגת מאוד מרמת מחירי הדיור: "יש אוכלוסיות שמתקשות להגיע לדירה, בין ברכישה או בשכירות, וזה עוד כישלון של הממשלות הקודמות, שלא נתנו תמריצים ליזמים בתחום השכירות. מחירי הדיור הם נטל כבד על משפחות צעירות.

"דרך המלך לפתרון היא הגדלת היצע הדיור דרך שיווקי הקרקעות. הממשלה חייבת למצוא פתרונות, לרבות סיוע בתחום הדיור הציבורי, שאינו מספיק. טיפול יסודי בבעיית מחירי הדיור לא יכול להיעשות בשיטה של זבנג וגמרנו. הממשלה עושה את זה כיום לאחר שבשנים הקודמות זה לא נעשה. גם אם יעשו כל הצעדים, זה ייקח זמן". הראיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע".