הרבה מוזמנים

"מספר המשתתפים בחתונה מאוד תלוי במיקום", אומרת הדר גרינברג, בעלת "איזיווד", חברה לארגון חתונות. "במרכז הארץ זוגות עדיין מתחתנים במספרים קטנים יותר מאשר היינו רגילים לראות לפני הקורונה. אבל אנחנו כן רואים שם מגמת עלייה. חזרנו למספרים של 200־250 אורחים. בדרום ובצפון הארץ חזרו לחגוג בחתונות של 700 ו־800 מוזמנים. חלק מהזוגות ממש דחו את החתונה, עד שיוכלו לחגוג עם מספר כזה של מוזמנים".

''בדרום ובצפון הארץ חזרו לחגוג בחתונות של 700 ו־800 מוזמנים'', גרינברג (צילום: רוית סהר)
''בדרום ובצפון הארץ חזרו לחגוג בחתונות של 700 ו־800 מוזמנים'', גרינברג (צילום: רוית סהר)


מסיבת נושא


"אם פעם זוג היה בא ואומר למשל שהוא רוצה פרחים על השולחן באופן כללי, אז כיום כל זוג רוצה ליצור לאירוע שלו שפה עיצובית כדי שהאירוע שלו ייזכר", אומרת רעות רז, מעצבת אירועים. "השפה העיצובית של האירוע מתחילה אפילו בהזמנות, בלוגו מיוחד שמעצבים לכלה ולחתן, ומגיעה עד לרמת העיצוב של האירוע. מתייחסים לזה כמו למיתוג של עסק. למשל זוג שרוצה שהחתונה שלו תעוצב ברוח פסטיבל וודסטוק. המיתוג יבוא לידי ביטוי בהזמנה, בעיצוב החופה, בסידור הפרחים, בעיצוב השולחנות, ואפילו בתוכן - ההופעה – שתהיה מתאימה. אלו מסיבות נושא. פעם היינו רואים את זה רק באירועים עסקיים, היום כל זוג רוצה סיפור סביב החתונה".

מיתוג אירוע של רעות רז ב''אלבה'' (צילום: ערן אלרגנט)
מיתוג אירוע של רעות רז ב''אלבה'' (צילום: ערן אלרגנט)

מנהל אירוע חיצוני

"זוגות מקבלים ליום האירוע מנהל אירוע מטעם האולם, אבל המון זוגות גם מביאים מנהל אירוע חיצוני מטעמם", אומר עובד בכר, מנהל אירועים מטעם הזוג. "בני הזוג רוצים ראש שקט ביום האירוע, מישהו מטעמם שיהיה הפה שלהם והעיניים שלהם בזמן שהם רוקדים ונהנים. שיהיה מישהו באולם שישגיח על האינטרסים שלהם".

כמו מה למשל?
"כשזוג סוגר עם אולם, הוא מקבל המון הבטחות. אני בודק שכל מה שהאולם הבטיח – התקבל. אני נמצא בקבלת הפנים, מוודא שכל העמדות פעילות, שהאוכל חם, עוקב אחר תפריט האוכל במהלך כל האירוע: שהסלטים יוצאים כמו שצריך, שהמנה העיקרית בסדר, שהקינוחים הם כמו שהזמינו. המון זוגות מביאים אלכוהול בעצמם ורוצים שמישהו מטעמם יהיה אחראי על כך. וגם אם הזמינו אלכוהול מהאולם, הם רוצים לוודא שהם מקבלים מה שהזמינו. אני גם עוקב אחר הסדר והניקיון באולם, דואג לספירת האורחים באירוע - מה שברוב המקרים האולם עושה. אני גם עושה מעקב אחר לו"ז האירוע. הכלה והחתן לא רוצים שאף אחד מבני המשפחה שלהם יתעסק בדברים משימתיים ביום האירוע. אני משאיר משימה אחת לזוג: ליהנות. בכל השאר אני מטפל".


קיימות


הקיימות חלחלה גם לענף האירועים. "הצ'ייסרים שפעם היו מוגשים בבר בכלים חד־פעמיים, היום מוגשים בכלים רב־פעמיים", אומר איתמר יקותיאלי, הבעלים של גן האירועים "יער עין חמד". "גם הקשים בבר הם מבמבוק ולא מפלסטיק, וגם על הבמבוק מנסים לוותר ולא לשים קש בכל כוס. אנחנו משתמשים באריזות מתכלות, מעטפות כבר פחות ופחות מדפיסים, והרבה זוגות עוברים להזמנות דיגיטליות. כמו כן, היה לנו למשל דק ענק שעליו עברו הרבה מאוד ישראלים ששמחו בגן האירועים. כששינינו אותו לריצוף, מיחזרנו עם הדק כל דבר אפשרי: עשינו חיפוי בשירותים, בנינו ממנו דלתות ובמת ריקודים חדשה, גדרות. אפילו עשינו אצלנו מקומות ישיבה מגזעי עצים. יותר ויותר זוגות שואלים לגבי הנושא ודורשים לשמור על איכות הסביבה. רואים זאת בהרבה אולמות אירועים".

יער עין חמד- מעודדים קיימות (צילום: דניס בוטנרו)
יער עין חמד- מעודדים קיימות (צילום: דניס בוטנרו)

קרוואן ביוטי


לעמדות הטאץ'־אפ לתיקוני איפור ושיער שהיינו רגילים לראות באירועים שונים – מתווספים השנה מתחמי ביוטי ניידים, שיגיעו גם לחתונות המתקיימות בטבע ובמקומות פתוחים. "ראיתי שיש דרישה לכך", אומרת אשת העסקים רוית אסף, בעלת רשת בתי ספר למקצועות היופי. "מדובר בקרוואן ממוזג שמתאים לכלות שמתחתנות בטבע, לאורחי האירוע או לצילומים שנעשים לפני החתונה. בתוך הקרוואן יש עמדות טאץ'־אפ של איפור ושיער שיכולות לשמש את משתתפי האירוע. במקום להיכנס לשירותים, האורחים שרוקדים ומזיעים, יכולים להיכנס לקרוואן ממוזג ולתקן את האיפור. זה חלק מהשירותים המוצעים למשתתפי החתונה. אנו בונים את הקרוואן לפי צורכי הלקוח, ומי שרוצה למשל מריחת לק או מסאז' - גם זה אפשרי".

מתחם ביוטי בחתונה (צילום: משה, הצלם והכובע)
מתחם ביוטי בחתונה (צילום: משה, הצלם והכובע)

גלידה אמריקאית


"טרנד הגלידה האיכותית שהתפשט במדינה בשנים האחרונות חדר גם לאולמות האירועים", מספר השף עומרי שחר מגן האירועים תל יצחק, בעלים של קייטרינג הנושא את שמו. "מה שטרנדי ומבוקש היום בקינוחים הוא מכונות גלידה אמריקאית, כאשר בצד יש המון תוספות של סוכריות, שוקולדים וכד'. לפעמים מביאים מכונה אחת של גלידה, לפעמים יותר, תלוי בגודל המקום. הגלידה הופכת להיות מרכזית בקינוחים, לא פחות מהעוגה עצמה".

גלידה אמריקאית (צילום: אינגאימג)
גלידה אמריקאית (צילום: אינגאימג)

שמלה דרמטית


"אחרי תקופת הקורונה שבה החתונות היו קטנות יותר והשמלות שקטות יותר, היום הכלות מחפשות מראה דרמטי יותר עם משחקי נפחים ושקיפויות", אומרת רננה גיתית אורן, מעצבת שמלות כלה, בעלת המותג "טורה". "אנחנו חוזרים לבדים חלקים, לצבעים הבהירים יותר בטווח של הלבן. רואים טקסטורות מיוחדות, שרוולים נפוחים, קווים גיאומטריים. אפשר לראות גם סטים של טופ וחצאית, לפעמים בטן חשופה. מצד אחד מדובר במראה נקי, ומצד שני יש בו יותר דרמה".

שמלת כלה (צילום: חן לוי)
שמלת כלה (צילום: חן לוי)