בנק מזרחי טפחות ממשיך בהתפתחותו העסקית המואצת. אתמול חנך המנכ"ל משה לארי את המרכז הלוגיסטי החדש של הבנק באזור התעשייה לוד, שאליו יועברו בתוך שלוש שנים כל עובדי המטה - כך נודע ל"מעריב".

עם העסקים והרווחים בא התיאבון, והדבר בא לידי ביטוי בהסכם השכר החדש שעומד להיחתם. מזרחי טפחות צפוי לסיים את 2022 ברווח חסר תקדים של 3.5־4 מיליארד שקל - הגבוה ביותר בתולדותיו - ודרישות השכר בהתאם.

נראה כי המנכ"ל ינצל את הרווחים יוצאי הדופן הן לחלוקת דיווידנד במזומן והן לטיפול בהסכם השכר של העובדים. לארי ביקש מיו"ר ועד העובדים להעביר מראש את דרישות השכר הנלוות, ואלה אכן כוללים סעיפים יוצאי דופן.

בין השאר, מדובר בדרישות לתוספות שכר גורפות לכל העובדים, הן למנהלים והן לעובדי הסניפים. הוועד גם דורש לראשונה חלוקת אופציות לעובדים, פתיחת סולם דרגות, הגדלת הפרשות לפנסיה ולקרנות השתלמות, עדכון ערך שעת עבודה, פדיון ימי מחלה והגדלה משמעותית בתקציב הרווחה.

עוד מתבקשת ההנהלה לשלם תוספות על הגעה למטה בלוד - תשלום על זמן ההגעה והחזרה. דרישות שכר נוספות נוגעות לעבודה מהבית, תשלום שכר "חכם ונגיש", הפחתה של שבוע בפיצול לעובדים עם ילדים קטנים ותשלום עבור שעת הנקה גם ביום הפיצול.

על פי ההערכות, המשא ומתן על ההסכם ייכנס להילוך מואץ לאחר החגים וייחתם עד סוף השנה. יו"ר הוועד דני דהאן מסר ל"מעריב": "התבקשנו להעביר למנכ"ל את הדרישות וכך עשינו. מדובר בדרישות סבירות שיש להיענות להן, בהתחשב בתרומה הקריטית של העובדים לרווחים יוצאי הדופן בבנק".

מבנק מזרחי טפחות נמסר בתגובה: "הכוונה היא להתחיל במשא ומתן מיד אחרי החגים מתוך כוונה להגיע להסכמות עד סוף 2022". מזרחי טפחות אינו היחיד. לאחר מו"מ קדחתני בהשתתפות יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הוחלט כי שכר המינימום באסם יעלה החל משנת 2023 ל־6,000 שקל, כפי שדרשה ההסתדרות. הוא יגיע ל־6,400 שקל בסיום תקופת ההסכם.

בעקבות כך, הפסיקה ההסתדרות את כל הצעדים הארגוניים בחברה. יו"ר ההסתדרות: "כששמים את האדם העובד במרכז כולם יוצאים נשכרים. אפעל להעלאת שכר המינימום בכל המפעלים". מנכ"ל אסם־נסטלה אבי בן אסאייג: "העובדים נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו".