בסטטוס הוואטסאפ של אורי סירקיס, מנכ"ל קבוצת ישראייר, ממש מתחת לתמונה שבה רואים אותו נשען על קיר מבנה צהוב שנראה כמו ויטרינה של חנות טבק עתיקה בחו"ל, מופיע המשפט הבא: "אופטימיסט - רואה סיכוי בכל פגע רע. פסימיסט - רואה פגע רע בכל סיכוי".
מכל הפתגמים ואמרות השפר של האנושות בחר סירקיס דווקא בזה שמדבר על היכולת להפוך את הלימון ללימונדה, משפט שהולם את האופן שבו הוא מנהל כבר 11 שנים רצופות את חברת התעופה, שכמעט הייתה במצב סופני והפכה תחתיו להצלחה יוצאת דופן בענף שמנסה להחלים מהנגיף. סירקיס, מתברר, שומר על האופטימיות גם כשנראה שהכל שחור מסביב.
לישראייר, אז בבעלות קבוצת IDB של נוחי דנקנר, הוא הגיע בדצמבר 2011, אחרי שמילא שורת תפקידים באל־על, נשאר בתפקידו, כשבית המשפט העביר ב־2014 את הבעלות על IDB לאדוארדו אלשטיין ומוטי בן־משה, וקידם את המיזוג עם סאן דור, חברת הבת של אל־על, שלא אושרה בסופו של דבר על ידי הרשות להגבלים עסקיים. היום הוא מדווח לבעלים רמי לוי שרכש את השליטה בחברה לפני כשנה.
"לא סתם שארם א־שייח' הפכה לאחד היעדים המבוקשים ביותר, אף שיש מגבלה על מספר הטיסות. יש לנו הסכמים עם בתי מלון שמוזילים את השהייה, אנחנו מתחייבים לכמות גדולה יותר ומחירי העמלות שלנו נמוכים מאלה של חברות ההפצה הדיגיטליות".
עוד הוא הוסיף כי "אנחנו מדגישים שאנחנו חברת תיירות שיש לה מטוסים בדיוק בגלל זה. הלקוח קונה טיסה ושהייה בבית מלון. אנחנו מוכרים שהייה במלונות של 4–5 כוכבים ב–30% פחות ממחירם המקביל בישראל, כאשר רמת האיכות גבוהה יותר. המיקוד שלנו הוא בטיסות קצרות יחסית, ומה שמעניין את הלקוח הוא להגיע בזמן".
מחירי הטיסות באמת יצאו מפרופורציה: טיסה לאתונה עולה 600 דולר. "שנתיים סבלנו מאוד מהקורונה, ואנחנו סוחבים גיבנת משמעותית של הוצאות על מימון ההלוואות שקיבלנו בערבות המדינה, וכדי לשרוד צריך לכסות אותן. תראי מה קרה למניות של איזיג'ט ושל ריינאייר, שצנחו ב־40%־60%. אם יש ביקוש מטורף והמחירים יקרים, למה המשקיעים מוכרים מניות? כי נגד העלייה בביקושים יש עלייה דרמטית בעלויות הייצור וההעסקה, והמשקיעים מבינים שהפער לא יצומצם".
"בתפיסת העולם שלנו אלה חברות מקצועיות שמנוהלות על ידי אנשים מובילים בכל אחד מהתחומים, והם מייצרים סינרגיה בטיסות של ישראייר ומגדילים את השירות ללקוחות. הן מתבססות על הטיסות של ישראייר ושל חברות אחרות. בסופו של דבר מה שמניע אותנו הוא למכור את החוויה התיירותית. דיזנהאוז עברה שנתיים קשות בגלל הפחתת התיירות בישראל. האמנו שהשוק יתפתח בצורה מהירה, ולכן העלינו את האחזקה ל–80%, ולשמחתנו, קצב הכניסות לישראל גדל".