ענקית הביטוח מגדל שבשליטת שלמה אליהו עלתה בשנים האחרונות לכותרות בהקשרים לא מחמיאים של חילופים ניהוליים תכופים.

מנכ"ל מגדל ביטוח אורי יוגב התפטר, וכך גם יו"ר הדירקטוריון יפתח רון טל, שהוחלף זמנית על ידי כרמי גילון.

בתפקיד יו"ר חברת האחזקות משמש השופט העליון בדימוס חנן מלצר והיא מנוהלת על ידי יוסי בן ברוך, שהתייחס לנתוני החברה בשיחה עם "מעריב".

הנתונים מגלים בין היתר כי מגדל הפסידה ברבעון השלישי 144 מיליון שקל, לעומת רווח של 416 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה. מתחילת השנה ההפסד גדל ל־855 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 983 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסדים נגרמו למרות צמיחה בכל קווי העסקים: הפרמיות ברוטו ודמי הגמולים עלו ב־11% ל־19.4 מיליארד שקל, ומגדל ביטוח שומרת על מעמדה כמנהלת הנכסים הגדולה בישראל עם נכסים מנוהלים בהיקף של 375 מיליארד שקל.

למרות זאת, הבורסה היורדת והירידות באג"ח מדינה גררו את החברה מתחילת 2022 להפסדי השקעות בסכום של 3.5 מיליארד שקל, שקוזזו בחלקם בקיטון של 2.5 מיליארד שקל בהתחייבויות הביטוח על רקע שינוי עקום הריבית.

החלטת הרגולטור לשינוי לוחות תמותה הגדילה את התחייבויות ביטוח החיים ב־900 מיליון שקל. מתחילת 2022 מגדל לא גבתה ביטוח דמי ניהול משתנים בשל תשואה שלילית בפוליסות והיא נמצאת בגירעון של 1.3 מיליארד שקל. מנגד, ישנן גם חדשות טובות והן עצירת ההפסדים בביטוחי הרכב ברבעון השלישי, שהעיקו על הענף כולו. עלייה של 10%־15% בתעריפי הביטוח המקיף עצרו את ההפסדים בתחום. החברה התחילה בבניית תוכנית ליצירת ערך והשאת התשואה על ההון.

מגדל שכרה את שירותי חברת הייעוץ הבינלאומית בוסטון קונסלטינג גרופ, המתמחה בתחום. היא העניקה לשיכון ובינוי 400 מיליון שקל לרכישת קרקע בשדה דב בתל אביב, ובמהלך הפקת הדוח הושקעו 350 מיליון שקל בפלטפורמה גלובלית להפקת אנרגיית רוח.

בן ברוך: "אנחנו עדיין לא נמצאים בהון המתאים לחלוקת דיווידנד. בחרנו בחברת ייעוץ בינלאומית שתסייע ביישום מתודולוגיה ייחודית מאירופה להתמודדות עם הרגולציה".

באשר להשפעת השינויים הניהוליים התכופים בחברה טען המנכ"ל כי "ברמת השטח אנחנו ממשיכים לעבוד במלוא המרץ למען הלקוחות. השינויים הניהוליים לא משפיעים על הלקוחות ולא פוגעים ביציבות, אבל ברור שצריך לאייש את המשרות הניהוליות כמה שיותר מהר".

עוד הוא הוסיף כי "הציפייה שלי היא כי המינוי הפעם יהיה לטווח כמה שיותר ארוך. את העבודה השוטפת והתוכנית האסטרטגית אנחנו מקדמים כרגיל. מגדל היא חברה יציבה וכבר אישרנו תוכנית עבודה לשנה הקרובה. תמורות בסביבה הכלכלית וירידות בשווקים הפיננסיים המשיכו להוות אתגר לקבוצה, כמנהלת תיק הנכסים ארוך הטווח הגדולה בישראל, גם ברבעון זה. החברה בוחנת באופן שוטף את דרכי ההתמודדות שלה עם האתגרים האמורים, ומבצעת את ההתאמות הנדרשות בתיקים המנוהלים על מנת להשיג תשואה מיטבית למבוטחיה".

"לחברה יש איתנות פיננסית ואלפי עובדים מצוינים, מסורים ומקצועיים, שתורמים לחוסנה וליכולותיה לשרת נאמנה את 2.5 מיליון לקוחותיה בכלל קווי המוצרים".