ההסתדרות, שעמלה לילות כימים על הניסיון להוזיל את המחירים, מתעתדת לחדש את מלחמתה ביוקר המחיה החריף גם מול הממשלה החדשה שעתידה להתחיל את צעדיה הראשונים בקרוב. יניב לוי, יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות, הביא הערב (חמישי) בתוכנית "איפה הכסף" עם ליאת רון ואריה מליניאק ב-103FM פרטים נוספים על הנושא.

על אף החרם הצרכני: חברת דיפלומט רומזת על עוד העלאת מחירים

"שנים רבות אנחנו אומרים שהבעיה היא לא בעובדים ולא בחברות אלא בניהול, לא תמיד המנהלים הטובים ביותר מגיעים לחברות הציבוריות והממשלתיות שבסופו של דבר צריכות לשרת את כולנו", אמר לוי בפתח השיחה. "אחת הבעיות היא שהמערכת גם מקובעת והמנהלים הטובים שבאים מהעולם ומהארץ לא מקבלים את התנאים הראויים, שותים להם את הדם וטובי האנשים לא מגיעים למגזר הציבורי, וחבל".

"בסיבוב הקודם היינו בתקופה פוליטית מאוד קשה, אי אפשר היה להישאר אדישים. זיהינו מקורות מסוימים שידענו שהם מחוללי הבעיה, הם פשוט עושקים את כולנו, ניצלו כל פרצה אפשרית. הכול היה נורא חזירי, אבל עכשיו יש כתובת. בזמן ממשלת מעבר אי אפשר לצאת ולקבל שום דבר מהמדינה", הבהיר.

בנוסף, הודה לוי כי הוא מוטרד מאוד מהמצב הקיים. "אני מאוד מוטרד מזה שיש חודש ימים של משא ומתן קואליציוני ואין שיח על הבעיות הכלכליות. לא רואים את האינפלציה המשתוללת, את יוקר המחיה, הדיור, משאירים את כולנו בצורה כזו אל מול שוקת שבורה ואנחנו לא נשב בשקט. אנחנו נעורר אותם, יש שיחות עכשיו, מו"מ, אנחנו רוצים שהנושאים האלה יהיו שם. אלה נושאים שלא קשורים לא לימין ולא לשמאל - הם שייכים לכולם".

בתגובה לאמירותיו טענה רון כי מדובר בהכנה להסכמי השכר, ולוי טען מנגד: "בואי נדבר דוגרי, הבעיה היא בעיה אקוטית, אנחנו נכנסים היום לסופרים אי אפשר לקנות, חשבון החשמל עלה, הדלק עלה, האינפלציה משתוללת. השקל שלי ושלכם לא שווה אותו דבר כמו לפני כמה חודשים. אי אפשר לשבת בשקט, זה כמו לחפש את המטמון, לחפש את המחיר הטוב - יצאנו למסע. גם ככה אנשים עובדים פה יותר מכל מדינות ה־OECD בעולם, הם צריכים גם לעשות את הקניות שלהם במסלול מחושב".

כאשר ציין מליניאק כי קשה להם לנהל מלחמה מול חברת החשמל כי שם יש ועד חזק, תקף לוי: "חלאס עם האגדות של חברת החשמל והנמלים. עשרות שנים זעקו לרפורמה בנמלים, 'אנחנו רוצים עוד שני נמלי ים פרטיים בישראל', יש. הנמלים של המדינה כמעט אין בהם עבודה, אז דיי עם האגדה. חברת החשמל עברה רפורמה. הבירוקרטיה והתהליכים במדינה מאוד קשים. אנחנו נעמוד בכל מה שהובטח ברפורמה למען הציבור הישראלי. אז בואו נגמור עם האגדות, זה לא בושה גם להרוויח כסף במדינת ישראל".

"אולי כל המהלך הזה נגד סמוטריץ'?", תהתה רון לסיום, ולוי ביקש לחדד: "אנחנו, המאבק הזה הוא ללא קשר לזהות שר האוצר הבא. אנחנו מכבדי נבחרי ציבור, אנחנו הראשונים שנרצה לנהל שיח על הבעיות שציינתי. אנחנו רוצים להביא פתרונות, רוצים להבריא את המשק. יש לנו מדינה עשירה, מדינה בפלוס, ויש לנו אזרחים עניים. הגיעה העת לטפל בבעיות השורשיות העמוקות של המדינה, מלמטה כלפי מעלה".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM