רשות החשמל החליטה אמש לייקר את החשמל בעוד 8.2% החל מעוד שבוע וחצי. העלייה במחירי החשמל מצטרפת להעלאת תעריפי המים לבית בכ-3.5% וכן גם העלאה במחירי הארנונה. 

בכל העולם המחירים יורדים - אז למה עולים מחירי המזון בישראל? | שלמה מעוז 
עלייה נוספת בתחום הדיור, ואיפה נרשמה ירידה? | מדד המחירים לצרכן

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, שוחח היום (חמישי) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס לזינוק במחירים עם פתיחת השנה האזרחית: "זה לא ישפיע רק על התעשיינים, אלא על כל מי שמשתמש בחשמל - הראשונים הם האזרחים. זה ישפיע על נותני השירותים, קניונים ומלונאים, הרי חשמל זה דבר בסיסי ביותר. זה יעלה גם את המים עלייה נוספת מעבר לעלייה הצפויה בינואר. יש הסבר כלכלי נכון איך אפשר באפס כסף לא לעלות את מחיר החשמל, אבל אולי ראש רשות החשמל, מסיבות של פחד מסיכונים, החליט להפיל את הפטיש הזה ואת הגזירה הזו על כל הציבור. כולנו נשלם את זה, זה מיותר".

בהמשך, הוסיף: "יש פה כל מיני כשלים, אין ספק. העולם הולך למיתון, את זה אנחנו יודעים. אין ספק שאנחנו הולכים לחוות שנה לא פשוטה. אין ספק שאנחנו הולכים לחוות שנה לא פשוטה ב־2023, תפקידנו כאחד הארגונים הכלכליים המובילים זה לנסות למתן את הפגיעה כמה שיותר. כבר ראינו כמות מסוימת של פיטורים - התעשייה וההייטק בהחלט מתכווצים בשנה הקרובה. שומעים בעיקר על המפעלים הגדולים, אבל יש גם לא מעט עסקים קטנים או בינוניים שנסגרים. זה לא תופס כותרות, אבל כשיש הרבה כאלה - זה גם משמעותי. אני מקווה מאוד שנצליח לעצור את הגל הזה". 

על עליית המחירים בתחום המזון, אמר: "זה נכון שבתקופה האחרונה יש שינוי מגמה בגלל התייקרות חומרי הגלם. זה כמו סיר לחץ - שגבירים את הלחץ יותר ויותר, בסוף המחסה עף. אנו עושים הכול כדי שלא יהיו התייקרויות, אבל כנראה שלא תהיה ברירה. אני חושב שבמקומות מסוימים צריך לעודד את התחרות, אבל בשוק המזון כבר יש תחרות גבוה מאוד. בסוף, הכול בידיי הצרכן, יש לו בחירה. אם הוא מעדיף מוצר מסוים כי הוא טעים לו יותר ונעים לו יותר, זו זכותו, אבל ברוב המקומות יש אלטרנטיבה. עם זאת, אני בעד לייצר תחרות - יש לנו כל כך הרבה מפעלים קטנים ובינוניים שאם הממשלה רק הייתה מתאמצת לטפח אותן יותר, הן היו מגדילות את היכולת שלהן להתחרות מול הגדולים, הייתה לנו יותר תחרות בריאה".  

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני