מזג האוויר שפוקד את ישראל בימים אלה, והיעדר מערכת חורפית משמעותית בטווח התחזית, השפיעו באופן ישיר הן על יבואני מוצרי החימום והן על הרשתות הקמעונאיות", אומר ארז וסנר, סמנכ"ל מכירות רשת מחסני חשמל. "זה יצר כשל שוק, שכן בניגוד למוצרי חשמל אחרים מדובר במוצרים עונתיים שחייבים להימכר בתקופת זמן מוגדרת".
כשקר, ישר אנשים חושבים עליי, מתעוררים בבוקר ואומרים: 'אנחנו הולכים היום ליונית'. הם הולכים כמו מכורים", אומרת יונית סעדה, מבשלת ומנהלת במסעדה "שמעון מלך המרקים והבישולים" בכרם התימנים בתל אביב. "מרקים זה החלק החזק שלנו, ויש גם בישולים. יש לנו שישה סוגי מרקים ביום רגיל וביום שישי מרק נוסף. אני מחכה ומצפה לחורף כל שנה. בקיץ אני מודעת לכך שאין הרבה עבודה. עכשיו יש ירידה קצת מן הסתם, אבל אין מה לעשות, מתמודדים. אני מצפה שיהיה קצת קריר, אפילו בלי גשמים. כשקריר, אנשים ישר מתחברים למרקים".
אנחנו, כמו החקלאים, מושפעים באופן דרמטי ממזג האוויר", אומר שחר תורג'מן, יו"ר התאחדות רשתות המסחר בלשכת המסחר ויו"ר דירקטוריון קבוצת בריל.
"אם יש חורף, אז המכירות מתנהלות כמו שהן צריכות להתנהל: טרום עונה, תחילת עונה, אמצע עונה וסוף עונה. מאחר שרשתות אופנה קונות סחורה של חורף שנה מראש, הן לא יכולות להיתקע עם סחורה בהיקפים כאלה. לקוחות לא קונים בגדי חורף כשאין חורף. כדי לשכנע לקוח לקנות בגד חורף כשמזג האוויר עדיין קיצי, צריך לעשות מבצעי עומק. כולם מבינים את המצב, ולכן אנו מקדימים את המבצעים. יצאנו למשל בכל מותגי הקבוצה במבצעים אטרקטיביים הכוללים הנחות, חלקן עד 60%. ללקוחות יש עכשיו הזדמנות ליהנות מהסיטואציה ולמצוא פריטים במחירי סוף עונה. הרווחיות שלנו אומנם מתחילה להיפגע, אבל עדיף שהרווחיות תיפגע מאשר לא להרוויח בכלל או להפסיד חלילה".