התל"ג בישראל הוא מהגבוהים בעולם – אבל הקצבה המשולמת לאזרחים הוותיקים נמוכה ולא מאפשרת לרבים מהם חיים בכבוד. תנועת אומ"ץ חברה אל הנהלת המחאה להגדלת קצבת אזרח ותיק, ופועלת בימים אלה במספר אפיקים ובמלוא המרץ על-מנת לשנות את המצב.

הבסיס של קצבת אזרח ותיק הוא 1,680 שקלים עד גיל 80 ו-1,775 שקלים לאחר גיל זה. גם לאחר תוספת הוותק המקסימלית שניתן לקבל, מגיעה קצבה זו לכ-2,600 שקלים בלבד, כשלשם השוואה שכר המינימום במשק הוא 5,300 שקלים. "אין ספק כי סכום זה מגוחך, ולא די בו לצרכים המינימליים של האזרחים הוותיקים", אמר פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר תנועת אומ"ץ.

מבדיקה ראשונית שנערכה ע"י אומ"ץ עולה כי חלק מהכספים ששילמו האזרחים הוותיקים במשך עשרות שנים לביטוח הלאומי הועברו למשרדי ממשלה שונים. התנועה דורשת מהמוסד לביטוח לאומי ומגופים נוספים הסבר להעברות אלה – שכן ברור לכל כי הכספים נועדו להבטיח את רווחתם של האזרחים בהגיעם לגיל המתאים ולא לממן צרכים כאלה ואחרים של הממשלה.

במקביל לפנייה אל המוסד לביטוח לאומי, רשות המיסים ומשרד הרווחה על-מנת לקבל מידע רלוונטי לסוגיה הכאובה, נערכת אומ"ץ להגשת עתירה לבג"צ. "פרשה זו היא כאש בוערת בנשמתם של האזרחים הוותיקים, שמספרם מגיע לכמיליון איש ואישה", הבהירו פלד ומינא.

במציאות שבה האינפלציה זוקפת ראש, הארנונה מתייקרת, וגם מחירי המים והחשמל מזנקים, השארת קצבת הזקנה על הסכום הדל הנוכחי מביאה את האזרח הוותיק לסף עוני. למאבק החשוב, שנמצא רק בראשיתו, שותפה מלאה המחאה להגדלת קצבת אזרח ותיק שכבר מונה למעלה מ-61,000 חברים. חברי הנהלת המחאה – עו"ד יצחק בורובסקי, אורי פלום, עו"ד נירה סטופאי שוורץ, יגאל גרינשטיין וגיורא חורלופסקי – פועלים ביחד עם אנשי אומ"ץ ומתחייבים לא להרפות עד למיצוי זכויות האזרחים הוותיקים בישראל.