הכתבה נכתבה בשיתוף מדלן

כ-70 אלף איש גרים כיום בעיר, והיד עוד בהחלט נטויה, שכן התחדשותה של העיר מביאה לעלייה מתמדת בביקושים ובמספר הדירות למכירה בנהריה. ההגירה החיובית של תושבים לעיר כוללת משפחות וזוגות צעירים, שמעוניינים לגור בעיר מתחדשת, מתקדמת ואטרקטיבית.

בשנים האחרונות עברה נהריה התחדשות שהפכה אותה למוקד עלייה לרגל לנופשים, לזוגות צעירים, לתיירים ולמשפחות. העיר הפכה אטרקטיבית הן לנופש והן למגורים הודות לאטרקציות שונות הנמצאות בה ובסביבתה, בהן הגן הבוטני-זואולוגי המשמש גם כמוקד טיולים ותיירות וגם כמוקד לפעילות חינוכית מטעם בתי הספר בעיר; פארק הלב, פארק חדש שהוקם על פני שטח של 61 דונם וכולל מתחמי ספורט, נינג'ה, ישיבה, מתחמים לכלבים ועוד; הגן הלאומי אכזיב, שהוא פארק לאומי יפהפה ונגיש, הכולל לגונות, מתחמי לינה, מתחמי פיקניק ועוד; הטיילת היפיפייה שנפרשת לאורך רצועת החוף; מוקדי חידוש ושימור ארכיאולוגיים שונים ועוד.

ההתחדשות בתחום הבניה
במסגרת התחדשותה של נהריה הוקמו בעיר שלל שכונות חדשות, דוגמת שכונת אריאל שרון. כעת מציעה העיר מגוון איכותי של דירות למכירה בנהריה, הן בשכונות החדשות והן בשכונות הוותיקות והמתחדשות. בין השכונות הפופולריות בעיר ניתן למצוא את נווה יצחק רבין, נווה מנחם בגין, טרומפלדור, מרכז העיר, נווה אלון, קריית יוספטל, גבעת כצנלסון ועוד.

ההתחדשות בתחום התחבורה
בשנים האחרונות הושקעו משאבים רבים בשדרוג הכבישים באזור נהריה על מנת לשפר את נפחי התנועה בגישה לעיר ואת בטיחות הנוסעים. בין היתר, כביש 89 הראשי נסלל בתוואי חדש מצומת כברי עד לצומת נהריה צפון. תוואי זה עוקף את המרכז הרפואי גליל מערבי מצפון במסלול ישר ובטיחותי יותר, בעוד שהתוואי הישן - המפותל והמסוכן, הפך לדרך מקומית עם מהירות נסיעה נמוכה יותר. בנוסף, צמתים מרכזיים בעיר לאורך כביש 4 שודרגו על מנת להגביר את נפח ובטיחות התנועה. שדרוגים אלה כללו הרחבה של הכביש, הקמת מפרדות בין הנתיבים שימנעו התנגשויות חזיתיות, והתקנת תאורה חדשה.

לאחרונה גם החלה נהריה בפרויקט של התחדשות מרשימה ומבורכת בתחום התחבורה הציבורית: במסגרת התוכנית מתוכננים ביטולי קווים ישנים, אך אל חשש - כל אחד מהקווים שיבוטל יוחלף בשני קווים אחרים לפחות, שימלאו את מקומו ביתר נוחות ויעילות. כמו כן, קווים קיימים תוגברו כדי לתת מענה מוגבר למשתמשים בהם; וכן נוספו קווים חדשים לכל אזור הגליל והצפון, לנוחיותם של תושבי נהריה והאזור. 

שדרוג התחבורה הציבורית אינו עניין של מה בכך: הוא עושה את ההבדל בין מקום מגורים נוח ונגיש לבין מקום מגורים שאינו כזה. שדרוג מערך התחבורה הציבורית של העיר נהריה מאפשר לתושבי העיר, הקיימים והחדשים, ליהנות מנוחות משמעותית - הן בהגעה לעיר והן בהתניידות בתוכה.

נהריה: מקום שטוב לגדול בו
העיר נהריה התקדמה בצורה מהירה ומרשימה בשנים האחרונות, והגיעה להישגים בתחומי התיירות, התחבורה והבניה. העיר שדרגה את מערך התחבורה הציבורית שלה, והיא משתדרגת ומשתבחת כל הזמן. משום כך, קניית דירה בנהריה בימים אלה הפכה אטרקטיבית מתמיד לצעירים המחפשים מקום טוב להשתקע בו.

הכתבה נכתבה בשיתוף מדלן