הכתבה נכתבה בשיתוף מניבים – לוח הנדל"ן המסחרי

השנה האחרונה הייתה סוערת במיוחד למשקיעים בכל השווקים, מדד ה-S&P שחווה עליות חזקות מתחילת השנה יורד בחודשיים האחרונים. ישראלים רבים שבחרו בחודשים האחרונים להיצמד אל המדד עלולים להתאכזב ממנו. 

עליה מסיבית של השקעה ישראלית במדד ה-S&P 500
בחודשים האחרונים ישראלים רבים נטו להיצמד למדד ה-S&P 500. היקף ההשקעות של ישראל במדד בין אם בצורה ישירה או באמצעים עקיפים כמו השקעה במוצרי השקעה מנוהלים המחזיקים בחשיפה גבוהה למדד. במחצית הראשונה של השנה גוייסו כ-6 מיליארד שקל להשקעות בעוקבי מדד בבורסת תל אביב.

הדבר לא מפתיע לאור זאת שהמקום שבו בדרך כלל היקף ההשקעות עולה בזמן עליית ריבית הוא שוק ההון, בין אם מדובר בהשקעה סולידית באגרות חוב שבהם בתקופות ריבית גבוהה ניתן לקבל תשואה יפה יחסית, או השקעות במדדים ומניות. 

משקיעים רבים מעוניינים להשקיע בהון נזיל שניתן להמיר במהירות למזומנים ושוק ההון ובמיוחד עוקבי מדדים שונים מאפשרים למשקיעים גמישות יחסית בנזילות ההון.

איפה ראינו ירידות בהשקעות השנה?
דווקא שוק הנדל"ן לא חובה את אותה מגמה. כשהאינפלציה מטפסת, הריבית יקרה, קשה יותר לקבל הלוואות, קשה יותר לרכוש דירות ומשקיעים בוחרים לשבת על הגדר, בשוק הנדל"ן נרשמת ירידה מסיבית בהיקף ההשקעות. פחות רוכשי דירות חדשות, פחות עסקאות בעולם הנדל"ן המסחרי, בגדול פחות מהכל.

האם זה באמת לא הזמן המתאים להשקעות בנדל"ן?
הקלישאה של "כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים" נכונה יותר מתמיד לתקופות כאלו, דווקא בתקופה שבה שוק ההון רותח, המון כספים זורמים לשם ותשומת הלב של המשקיעים פחות נתונה לשוק הנדל"ן בכלל ולנדל"ן מסחרי בפרט, ניתן למצוא הזדמנויות השקעה שלא יופיעו בתקופה רגועה יותר.

בתקופת שוק רגילה, לכל עסקה איכותית יש קופצים רבים, בעלי הון וחברות שמים את עיניהם על השוק ומחכים לכל הזדמנות להשקעה רלוונטית. העסקאות השוות נחטפות במהירות רבה. דווקא בתקופה של האטה ניתן למצוא עסקאות שבשנה רגילה היו נסגרות מזמן והשנה הם יושבות על המדף ממתינות למשקיע חכם שידע לנצל את ההזדמנות.

איפה מוצאים עסקאות נדל"ן שוות?
אחת הבעיות של שוק הנדל"ן הוא חוסר שקיפות מסיבי שלא קיים בשוק ההון. בשוק ההון כל מנייה מפרסמת דוחות רבעוניים שכוללים את כל תזרים החברה. בהשקעות בשוק הנדל"ן המידע לוקה בחסר. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כן מפרסמת דוחות רבעוניים על התחלות בנייה אבל המידע רחוק מלהיות מדוייק. 

משקיע שמעוניין לקבל מידע על עסקאות נדל"ן צריך לעבוד קשה מאוד כדי לקבל אותו, וגם כשהמידע כבר הגיע לידיו בדרך כלל הוא יהיה לא מדוייק ובעיקר, קשה להבין מה ללמוד ממנו.  

כמובן שכל משרד תיווך ישמח להציע לכם שפע של הזדמנויות השקעה שיכולות להתאים לכל משקיע. אבל עדיין, איך מזהים אם העסקה באמת מציאה או לא? כל גלילה בגוגל של עסקאות נדל"ן שוות יניב שפע של אתרי נדל"ן ומשרדי תיווך שיציעו עסקאות רבות בכל קטגוריה, מחיר ואזור בארץ, 

מה זה מידע נדל"ן של אתר מניבים?
נניח אתם מעוניינים להשקיע במשרדים בתל אביב, מצאתם עסקת נדל"ן שנראית לכם רלוונטית, באותו עמוד של העסקה, תוכלו לראות היסטוריית עסקאות דומות שנעשו ביחס לנכס המוצע. כולל מחיר למטר, מיקום, מחיר העסקה, ותאריך העסקה. תוכלו להשוות ולדעת האם זאת הזדמנות למחיר מציעה או לא.

דווקא עכשיו כששוק ההון רותח ושוק הנדל"ן המסחרי רדום כמו שלא היה לפחות מאז הקורונה, ניתן לראות הצעות לעסקאות שהיו נחטפות בשנים רגילות.

תחשבו שונה, ותוכלו לעשות עסקאות של פעם בחיים דווקא בתקופה של חוסר וודאות.

לכמה תשואה ניתן לצפות בסוג העסקאות האלו?
זאת שאלת מיליון הדולר לא? אבל גם על זה ניתן לקבל תשובה באתר מניבים. תוכלו ללכת בדרך הרגילה, למצוא נכס, לראות מה עלויות השכירות של נכסים דומים באזור, לעשות חישובים ולהגיע למסקנות.

או לחילופין תוכלו לעבור לקטגוריית נכסים מניבים. בקטגוריית נכסים מניבים יש את כל סוגי הנכסים עם תנאי אחד, הנכס מניב תשואה כבר עכשיו. מדובר במשרדים, תחנות דלק, חנויות או כל סוג של נדל"ן מסחרי שעומד למכירה, וכבר מושכר לשוכרים משלמים. תוכלו לדעת במדויק מה עלות ההשקעה ומה היא התשואה הקיימת בנכס. 

בקטגוריית צימרים ניתן למצוא נכסים עם אחוזי תשואה גבוהים במיוחד כל מה שנשאר הוא לבצע את הרכישה ולהנות מתשואה יפה. 

הכתבה נכתבה בשיתוף מניבים – לוח הנדל"ן המסחרי