הכתבה נכתבה בשיתוף פייג׳מארק

אז אנחנו אוהבים אמירות וגם טרנדים, אבל לא פחות מזה, אוהבים לבדוק את הדברים בעצמנו. יצאנו לשטח ובדקנו למה בלוקים לא, ולמה גבס כן. האמת, מצאנו כמה חידושים שהפתיעו גם אותנו. 

בלוקים - למה לא?
בגדול אנחנו לא נגד בלוקים, אנחנו כן בעד בנייה איכותית, שתארך כמה שפחות זמן, ותעלה כמה שפחות כסף. כולנו, נכון? הבנייה בבלוקים אורכת היום למעלה משנתיים, מידת הנוחות האקוסטית והתרמית לא מוכיחות את עצמן מול הלקוחות, ודירות רבות נרשמות עם כשלים, שזה בעיקר אומר – זמן נוסף והוצאות נוספות. בדקנו ומצאנו כי הבנייה בגבס משפרת את איכות הבנייה, מקצרת את משך הבנייה וחוסכת כסף. אנחנו לגמרי שם.

גבס - למה כן?
לבנייה בגבס יש מספר יתרונות משמעותיים ומרכזיים, שעוסקת בעיקר בכוח אדם, מהירות הבנייה אשר חוסכת הוצאות, גמישות הבנייה, ובעידן הירוק, לא פחות חשוב, צמצום הפסולת באתר. הבנייה בגבס גמישה ומודולרית, גם לאחר המסירה, במידה ונדרשים שינויים, ניתן לבצע אותם בלי להתעכב יותר מדי. קירות הגבס החלקים, מציעים נוחות אקוסטית ותרמית גבוהה יותר, וגם בכך יתרון גדול. 
בואו נצלול לתוך הבנייה בגבס ונבדוק באופן מפורט מדוע הבנייה בגבס עדיפה על הבנייה בבלוקים.

בנייה בגבס (צילום: שאטרסטוק)
בנייה בגבס (צילום: שאטרסטוק)

כוח אדם - מתי לאחרונה גייסתם טייחים?
מי שבענף הבניין יודע, שלהשיג טייחים זו משימה לא פשוטה, אבל להשיג קבלן גבס, זו כבר משימה מתקבלת על הדעת. העבודה בגבס לא דומה לעבודה בבלוקים, להרים לוח גבס ולהרים לוח בלוק אלו דברים שונים בתכלית, וכמובן ששפכטל על קיר גבס וטיוח על קיר בלוקים, בהחלט רחוקים זה מזה.

בית (צילום: שאטרסטוק)
בית (צילום: שאטרסטוק)


גמישות בבנייה - הפתעות מהדיירים מתקבלות בברכה
במקרה של קירות בחדרים אשר בנויים ממחיצות גבס, אין שום בעיה לקבל דרישות מפתיעות מהדיירים, שלפתע החליט שדווקא מעדיפים דירת חמישה חדרים, ולא ארבעה. בבנייה בבלוקים, זה בהחלט יכול להיות סיפור. אם הבית בנוי מגבס, אין צורך לשבור קירות, לא צריך לשבור ריצוף ולהחליף אותו, מים וחשמל יכולים לעבור דרך מחיצת הגבס בקלות, והכל נשאר במקומו ללא פגע.

מהירות בבנייה - זמן זה כסף
כבר הבנו שהבנייה בגבס מהירה יותר, אבל באיזו מידה? קבלנים שבונים בגבס מדווחים על חיסכון של כ-40% בבנייה בלוחות גבס, בהשוואה לבנייה בבלוקים. ברגע שאנו מסתמכים על המשוואה הידועה שזמן זה כסף, הרי שכמעט חצי מהעלות, בהחלט משפיעה על קצב העבודה ועל מהירות הבנייה. 

חדר שינה (צילום: שאטרסטוק)
חדר שינה (צילום: שאטרסטוק)

צמצום הפסולת באתר - שמירה על הסביבה
בתקופה בה המודעות לסביבה, לטבע, ולכדור הארץ והלכת וגדלה, אנו לא יכולים להתעלם מכמויות האשפה והזבל שמצטברות בבנייה בבלוקים. שימוש בלוחות גבס במקום בלוקים, מצמצם באופן משמעותי את כמות הפסולת בבנייה, מה גם שניתן למחזר לוחות גבס. כל מי שמחובר לשמירה על הטבע והסביבה, בוודאי ישמח לדעת על יתרון כזה משמעותי.

מי כבר משתמש בבנייה בגבס? 
אמרנו שבודקים בשטח, זוכרים? גילינו אנשי מקצוע רבים וטובים שכבר אימצו את הבנייה בגבס. קבלנים כמו אוסטק שמיר, שמשון זליג, ג.א בנייה ונוספים, אדריכלים ומעצבי כמו אבי שטרנפלד, שמוליק גני, פנינה רימון, פרופ' יוסי קורי, דוד נופר, יואב מסר, רון שינקין, ועוד רבים וטובים. 

בדקנו מה קורה בשוק הבינ"ל, גילינו שרק בחברת KNAUF הגרמנית, מובילה עולמית בתעשיית הגבס, ישנם 320 מפעלי גבס, הפרוסים בכ-100 מדינות בחמש יבשות, וכוללים בנייה של תקרות אקוסטיות על בסיס גבס, תקרות אקוסטיות מינרליות, פתחי שירות והפתעות נוספות. ואצלנו? אנחנו בהחלט בדרך!

הכתבה נכתבה בסיוע ושיתוף חברת אורבונד תעשיות גבס.

הכתבה נכתבה בשיתוף פייג׳מארק