מכון אשר בטכניון, בשיתוף המרכז הלאומי לחלל ומדעים באיחוד האמירויות וחברת - ImageSat International (ISI), חברת החלל המובילה בישראל, מפתחים מדגים טכנולוגי ראשון מסוגו לטובת התמודדות עם משבר האקלים העולמי.

במסגרת ההדגמה יפותח לווין שיאפשר להקטין את כמות האנרגיה הסולארית שמגיעה מהשמש אל כדור הארץ, ובכך להקטין את ההתחממות הגלובלית עד לכדי מעלה וחצי בשנה. 

הלווין המבצעי ימוקם בנקודת לגראנג' הראשונה (L1), במרחק של כמיליון וחצי קילומטר מפני כדור הארץ, ויבצע תנועה משתנה אל כיוון השמש ובחזרה אל כדור הארץ, באמצעות שליטה על מפרש ההצללה. באופן זה הלוויין יוכל לשמור על מיקומו בחלל לאורך זמן רב וללא תלות במערכות הנעה מורכבות. בנוסף, הטיית המפרש, או שליטה על יכולת העברת האור של המפרש, תאפשר לקבוע את כמות האנרגיה הסולארית שתגיע אל פני כדור הארץ מהשמש ולהתאימה לצרכי האקלים הגלובליים.

 פרויקט פורץ דרך זה מציע דרך מקורית להתמודדות עם משבר האקלים הגלובאלי ואולי אף לעצור את השפעותיו ההרסניות. שליטה על כמות האנרגיה שמגיעה מהשמש אל כדור הארץ עשויה אף לאפשר לאנושות בעתיד לכוון את האקלים הרצוי מעל אזורי עניין בכדור הארץ ואולי אף למנוע תופעות של בצורת ואסונות טבע אחרים הקשורים למזג האוויר.

חברת "ImageSat International (ISI)", בשליטת קרן פימי, מעניקה ללקוחותיה הבינלאומיים פתרונות מודיעין מהחלל, המבוססים בין היתר על לווייני התצפית ממשפחת  EROS ולוויני 'חלל חדש' פרי פיתוחה. הפתרונות שמספקת החברה משלבים לווייני תצפית ברזולוציה גבוהה מאד ובמגוון סנסורים, מערכות שליטה ובקרה ומערכות אנליטיקה ואפליקציות אזרחיות מבוססות בינה מלאכותית (AI) לעיבוד הדמאות לוויין ותוצרים מודיעיניים אחרים.