העולם כולו עומד בפני מחסור חמור בגז ההליום, מאגריו הזמינים מידללים משנה לשנה. היעלמות ההליום מאיימת לא רק על עסקי בלוני המסיבות, אלא על תעשייה שלמה: תעשיית הכימיה האנליטית. תעשיית הכימיה האנליטית היא חלק בלתי נפרד מהיום יום שלנו בשלל תחומים וגופים כגון: מזון, מדע, רפואה, פרמצבטיקה, תחבורה, קוסמטיקה, אנרגיה ופטרוכימיה, תחום הזיהוי הפלילי ועוד.

כדי שהמזון שאנחנו אוכלים יעמוד בסטנדרטים, ותרופות שאנחנו צורכים יעמדו בתקנים, יש לבדוק את הרכב החומר. הבדיקה מתבצעת באמצעות גז ההליום שמחירו רק ממשיך להאמיר. חברות מבזבזות מידי שנה מיליוני דולרים על רכישת בלוני גז הליום. 

חברת SION Technologies פיתחה פטנט ישראלי בינלאומי ופורץ דרך: מכשיר ה- UCS: 

Ultimate Carrier Solution - המאפשר לראשונה לעבוד בצורה בטוחה עם מימן, (שנחשב גז נפיץ) כגז נשא במעבדות אנליטיות במקום בגז ההליום ומציגה כך תראה מעבדת העתיד:

ללא צורך בתשתיות גז מסורבלות, מכיוון שאת המימן ניתן לייצר לבד במעבדות, כבר לא צריך להשקיע זמן ומשאבים בתכנון מעבדה לפי תשתיות ומיקום בלוני הגז, כל מה שצריך זה חיבור לחשמל וניתן למקם את המעבדה בכל מקום שתרצו ומכאן נוצר יתרון נוסף, כבר אין תלות בספקי הגז.

שיאון (צילום: יחצ)
שיאון (צילום: יחצ)
 

מדובר בחיסכון משמעותי בכסף ובזמן, מכיוון שבעוד שמחירי ההליום רק ימשיכו להאמיר, את המימן ניתן לייצר לבד במעבדה באמצעות מים מזוקקים ומכיוון שמימן מהיר מהליום פי 2, העבודה עם מימן כגז נשא  במקום עם הליום, המתאפשרת באמצעות פטנט ה-UCS, מייעלת את העבודה במעבדה האנליטית ומקצרת את זמני הבדיקות בחצי!

יתרון נוסף וחשוב לא פחות, הוא נקיון האוויר אותו נושמים העובדים במעבדה. מה שרבים לא יודעים הוא שכל חומר הנבדק במעבדה האנליטית מתפשט בחלל האוויר ועובדי המעבדה האנליטית, נושמים למעשה את חומרי הבדיקה שהם בודקים, בחלק מהמקרים מדובר בחומרי הדברה חזקים, סמים, צבע ועוד. 

שיאון (צילום: יחצ)
שיאון (צילום: יחצ)

פטנט ה-UCS שומר על בריאות העובדים ועל אוויר המעבדה נקי מכיוון שכל החומרים הנבדקים חוזרים חזרה אל מכשיר ה-UCS במקום להתפשט בחלל אוויר, שם הם נשרפים בטמפרטורה מאוד גבוהה, ככה שכל מה שנפלט לחלל האוויר זה רק אדי מים ופחמן דו חמצני.

ראובן מרי, מנכ"ל SION Technologies: "פטנט ה- UCS מציג טכנולוגיה חדשנית, ייחודית ובינלאומית, הרעיון לפטנט נולד, עם הצורך לחסוך בעלויות ההולכות וגדלות בשימוש בגז ההליום במעבדות הכרומטוגרפיה ובאותה עת, מתן מענה לבעיית הבטיחות בשימוש במימן כגז נושא, שיאון טכנולוגיות הינה החברה היחידה בארץ המייצרת מכשור אנליטי והמטרה שלנו היא לאפשר את הבלתי אפשרי"

עד כה הפטנט נמצא במעבדות רבות בארץ בינהן: בתי זיקוק , תרכובות ברום, טבע, דקסל, טמבור, מכתשים  ויטאמד, פרוטרום, מז"פ ועוד, והיום החברה נמצאת במגעים להטמעת הפטנט בחול.