חברת הסטארט-אפ הישראלית AIVF שפיתחה פתרון (EMAtm) לשיפור ולייעול תהליכי הפריה חוץ גופית באמצעות בינה מלאכותית וטכנולוגיות ראייה ממוחשבת, הוכתרה על ידי הפורום הכלכלי העולמי כחברה טכנולוגית חלוצית ונכללה ברשימת Technology Pioneers היוקרתית של 100 חברות לשנת 2023. הסטארט-אפ נוסד בשנת 2018 על ידי דניאלה גלבוע ועל ידי פרופ' דני זיידמן והוא כבר הצליח לחולל שינוי משמעותי בתחום ההפריות המלאכותיות שהתאפיין במשך עשרות שנים בתהליכים ידניים מיושנים ובלתי יעילים.

ברשימת החלוצות הטכנולוגיות נכללות חברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים שנמצאות בחזית של טכנולוגיות חדשניות שצפויות להשפיע באופן משמעותי על עסקים ועל החברה האנושית. סטארט-אפים אלה מתמודדים עם אתגרים עולמיים בתחומי הקיימות, האקלים והבריאות.

השנה הגישו מאות חברות מועמדות לרשימת החלוצות הטכנולוגיות ו-100 החברות שנבחרו מייצגות 31 מדינות משש יבשות. נשים מכהנות כמנכ"ליות של שליש מהסטארט-אפים ברשימה.

בעקבות הכתרתה של AIVF כחלוצה טכנולוגית הוזמנה מנכ"לית החברה, דניאלה גלבוע, להשתתף בפעילויות של הפורום הכלכלי העולמי יחד עם מנהיגים נוספים מרחבי העולם שמתמודדים ביחד עם סוגיות חברתיות ותעשייתיות. נבחרת החלוצות הטכנולוגיות תוזמן להשתתף באירועים ובדיונים של הפורום במהלך השנה יחד עם בעלי עניין מהמגזר הפרטי והציבורי.   

דניאלה גלבוע, מייסדת משותפת ומנכ"לית AIVF, יזמית ואמבריולוגית במקצועה: "זכינו בכבוד להיכלל ברשימת החברות הטכנולוגיות החלוציות של הפורום הכלכלי העולמי. אנו מפתחים מודלים גנרטיביים של בינה מלאכותית שמספקים כלים אמבריולוגים ממוחשבים המשפרים את שיעורי ההצלחה של ההפריות ומייעלים את התהליכים במרפאות ההפריה. אנו נשתף פעולה עם מרכז הבריאות של הפורום הכלכלי העולמי ונחלוק עם מנהיגים אחרים מרחבי העולם את התובנות ואת הידע שלנו".  

וראנה קוהן, ראשת קהילות חדשניות בפורום הכלכלי העולמי: "אנו נרגשים לקבל את פניה של חברת AIVF ברשימת החלוצות הטכנולוגיות של שנת 2023. AIVF והחברות הנוספות ברשימה נמצאות בחזית החדשנות ורותמות טכנולוגיות בינה מלאכותית כדי לחולל מהפכה בתחומי הבריאות ובתחומים נוספים. אנו מצפים לראות את תרומתן להשגת יעדי הפורום הכלכלי העולמי החותרים לפתור בעיות עולמיות תוך שיתוף פעולה בין המגזר הפרטי למגזר הציבורי".

AIVF הוקמה בשנת 2018 על ידי דניאלה גלבוע, אמבריולוגית וביו-סטטיסטיקאית, ועל ידי פרופ' דני זיידמן, רופא בכיר בשיבא ובאסותא ואחד ממומחי הפוריות הבכירים והחשובים בארץ. החברה מעסיקה כיום 45 עובדים בישראל, ארה"ב ואירופה ומגייסת עובדים נוספים.

הפתרון של AIVF עושה שימוש בכלים מתחומי הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית על מנת לאפשר הערכה אוטומטית ואובייקטיבית של העובר, דבר שמשפר את שיעורי ההצלחה של ההפריה החוץ גופית ומייעל מאוד את עבודת המעבדה. טכנולוגיות למידת המכונה והמערכת הדיגיטלית מאפשרים לנבא איזה עובר ייקלט בהצלחה וכמו כן את התקינות הגנטית של העוברים. התהליך מהיר, מדויק, לא פולשני, ומאפשר לבצע כמות מירבית של טיפולי הפריה חוץ גופיות מוצלחים שיצמצמו את הפער הגדול בין הביקוש להיצע העולמיים.