תחום הבינה המלאכותית ממשיך "להשתלט" על תחומים נוספים בחיי היומיום שלנו, כאשר כעת נמצא על הכוונת תחום התיירות. חודש יולי יחל בעוד מספר ימים, ויחד איתו גם תקופה בה הישראלים אוהבים במיוחד לטייל בחו"ל - בין אם מדובר בחופשה שתוכננה מראש (כן, אני מסתכלת עליכם - אלה שרכשו את הכרטיסים כבר בתחילת השנה) ובין אם מדובר בהחלטה של הרגע האחרון.

תתחדשו: הפיצ'רים החדשים של גוגל שיסייעו לתכנן את החופשה המושלמת
ישנו את אופן השימוש שלנו: הפיצ'רים החדש במנוע החיפוש של גוגל

אחד היתרונות בפיתוחים הרבים בתחום הבינה המלאכותית, הוא הידע הרב שהם יכולים להעביר למשתמשים בפרק זמן קצר. בתזמון מושלם לקראת חופשות הקיץ, העברתי בשבוע שעבר, ביחד עם גוגל, 48 שעות מדהימות בדבלין היפהפייה, שהישראלים עדיין לא גילו כמו שצריך. כעת, קל יותר להגיע לאירלנד, זאת בעזרת הטיסות הישירות שחברת אל על מפעילה בקו תל אביב דבלין, ויוצאות שלוש פעמים בשבוע. כיום, זהו קו הטיסות הישיר המחבר בין המדינות.

במהלך הביקור הקצר (שבהחלט גרם לי לנסות ולתכנן טיול עתידי למדינה) זכיתי להתנסות במספר פיצ'רים חדשים של גוגל, שיסייעו להפיך את המיטב מחופשת הקיץ העתידית (ולא רק ממנה). הפיתוחים החדשים מהווים שדרוג לשלושה מוצרים של גוגל - שמהווים חלק מחיי היומיום של כולנו: מנוע החיפוש, מפות ותרגום.

ההתנסות בפיצ'רים התבצעה באמצעות תחרות בסגנון "המירוץ למיליון", כאשר את כל המשימות ביצענו בעזרת הפיצ'רים הללו. בין היתר, ניווטנו מבית המלון בו שהינו - לתחנת הרכבת הסמוכה, זאת בעזרת פיצ'ר בשם Live View, הזמין באפליקציית המפות. השימוש בפיצ'ר החדש פשוט מאוד, וכל מה שהמשתמשים צריכים לעשות הוא לכוון את מצלמת הסמארטפון שלהם לכיוון בניינים, שלטי רחוב ודברים נוספים הנמצאים בסביבתם, כדי לאפשר למפות להבין היכן הם נמצאים - זאת בעזרת נתוני Street View באזור.

התחנה הראשונה באירלנד (צילום: סתיו נמר)
התחנה הראשונה באירלנד (צילום: סתיו נמר)

לאחר שאפליקציית Google Maps מאתרת את המיקום שלכם, מוצגות הוראות ניווט במסך הטלפון. וכן - זה בדיוק כמו שזה נשמע - ההנחיות השונות מופיעות על המסך בהתאם לכיוון אליו המכשיר שלכם מופנה, כך שכבר אין צורך לסובב את המפה ולנסות להבין לאיזה כיוון ללכת. מודה שבהתחלה הייתי סקפטית למדי, אבל האמת היא, שאפילו מישהי כמוני - שלא ידועה בשל כישורי הניווט שלה, הצליחה להגיע מנקודה אחת לשנייה מבלי ללכת לאיבוד.

במידה והפיצ'ר לא עובד - צריך לוודא שאתם אכן נמצאים באזור מואר, מחוץ למבנה, במקום בו אפשר לכוון את מצלמת הסמארטפון לעבר בניינים ושלטים, וכי ה-Street View אכן זמין. הפיצ'ר זמין גם עבור מבנים ואתרים מסוימים, אם כי תכונה זו זמינה בעיקר בארצות הברית.

פיצ'ר נוסף אותו פגשנו במהלך הנסיעה נקרא חיפוש בזמזום (Hum to Search), אשר זמין בכל העולם ומסייע לפתור את המצב המעצבן בו מנגינה נתקעת בראש, ולאף אחד אין מושג באיזה שיר מדובר. כל שעליכם לעשות הוא לחיצה על לחצן הקול באפליקציית גוגל, אשר מופיע ליד שורת החיפוש, ואז לזמזם או לשרוק את השיר המדובר. וכן - לא רק שהוא מזהה שירים ישראלים די בקלות, הוא אפילו לא דורש מהמשתתפים להיות בעלי "חוש מוזיקלי" מפותח במיוחד. הוא עמד בגבורה בכל הניסיונות שלנו להתקיל אותו, והצליח לזהות שירים ממגוון ז'אנרים.

פיצ'ר Hum to Search (צילום: צילום מסך)
פיצ'ר Hum to Search (צילום: צילום מסך)

בהמשך היום, השתמשנו בפיצ'ר בשם Multisearch, אשר - כפי שעולה משמו - מאפשר חיפוש של יותר מנתון אחד, כאשר במקרה זה מדובר בחיפוש של תמונה וטקסט. הפיצ'ר זמין בנייד ברחבי העולם, בכל השפות והמדינות שבהן Google Lens זמין. במקביל, אפשר להשתמש בו ברחבי העולם בכל תמונה שתופיע בתוצאות החיפוש בנייד - כאשר משתמשי האייפון יוכלו להשתמש בפיצ'ר באמצעות אפליקציית גוגל.

ה-multisearch קיבל שדרוג במספר מדינות - בהן דבלין - אשר מאפשר לחפש דבר מסוים סמוך למקום בו אתם נמצאים. המשמעות היא, שכעת במידה ואתם נמצאים באחת מהמדינות הללו, תוכלו להשתמש ב-Search near me (שעדיין לא זמין בישראל לצערי) על ידי צילום של הדבר שאתם זקוקים לו ותשלבו את הכיתוב "קרוב אליי" באנגלית בלבד (near me). השתמשנו בפיצ'ר זה כדי לחפש מנה בשם Boxty - סוג של פנקייק אירי (מדהים) שעשוי מתפוח אדמה. מצאנו את המסעדה שמגישה אותו - וגם מתכון שיאפשר לנו להכין את המנה בעצמנו.

המשימות הבאות אפשרו לנו לעשות שימוש בפיצ'רים נוספים, אשר יוכלו להחליף (חלקית או לגמרי - זה כבר תלוי בכם) את הצורך במדריך מקומי בעת ההגעה ליעד חדש ולא מוכר. בין היתר, השתמשנו ב-Google Lens (פיצ׳ר בתוך מנוע החיפוש) המאפשר לחפש באמצעות מצלמה. השימוש בפיצ'ר זה במהלך טיול מאפשר לצלם מקומות ולגלות ולהבין מהם - בין אם מדובר באתרים פיזיים, במאכלים, בפרטי לבוש או ביצירות אמנות. במקביל, אפשר לצלם טקסט ולקבל תרגום חי שלו.

הדגמה של הפיצ'ר החדש (צילום: סתיו נמר)
הדגמה של הפיצ'ר החדש (צילום: סתיו נמר)

משתמשי האנדרואיד יוכלו להשתמש גם בפיצ'ר המציג תרגום סימולטני של הטקסט על רקע תמונות ועיצובים מיוחדים, מבלי לשבש את הרקע המקורי. הפיצ'ר זמין גם בישראל. יתר המשתמשים (אנדרואיד ואייפון) יכולים להוריד מראש שפות לאפליקציית Google Translate, כך שניתן יהיה לתרגם מהשפות הללו לעברית (או לכל שפה שתבחרו) - גם כאשר אתם נמצאים במקום ללא אינטרנט או קליטה.

פיצ'ר נוסף שיכול לשנות את האופן בו אנחנו מתכננים את הטיול וחווים אותו בפועל הוא Immersive View, אשר זמין בעשרות ערי תיירות פופולריות ולמעלה מ-500 אתרי תיירות. הפיצ׳ר מספק סיור וירטואלי מעל האתר המדובר, כך שניתן יהיה להתרשם ממנו ומסביבתו בצורה טובה ביותר. בנוסף, ניתן יהיה לראות את מזג האוויר הצפוי ואת רמת העומס בשעות השונות - כך שתוכלו לבחור את השעות המתאימות לכם, ולהימנע ממצב בו אתם מגיעים לאתר מפוצץ מדי באנשים, או מגיעים לאתר ומגלים שאתם לא לבושים בהתאם - כי בשעה המסוימת הזו חם/קר יותר.

בחלק מהמקומות, הסיור הווירטואלי יכול לקחת אתכם גם למסעדות ובתי קפה באזור, כך שכבר לא צריך לבנות על המלצות שונות. למעשה, הטכנולוגיה המתקדמת שפותחה ב-Google הופכת תמונות רגילות למודל תלת מימד מדויק של מקומות. משתמשים ישראלים יכולים להתנסות בפיצ'ר הזה - אך עדיין לא ברור מתי אתרים ישראלים ייכללו בו.

הכותבת היתה אורחת גוגל באירלנד