במסגרת האקתון הנשים השנתי hack·her·it #6 של מרכז היזמות שרייבר לב-טק במרכז האקדמי לב שנערך הבוקר נעשה לראשונה שימוש בכלים של בינה מלאכותית יוצרת, המקבלים הנחיה ומייצרים מוצר מוגמר (טקסט, תמונה, מוזיקה), זאת לצד שימוש בכלי בינה מלאכותית רגילה. 

האקתון  Hack.her.it#6מתקיים זו השנה השישית, והוא מיועד לסטודנטיות של קמפוס טל, קמפוס לוסטיג ותוכנית תבונה של המרכז האקדמי לב, הלומדות לתארים בהנדסת תוכנה, מדעי המחשב, אלקטרו-אופטיקה, מנהל עסקים, הנדסת תעשייה וניהול ועוד. המשתתפות התמודדו במהלך 46 שעות התחרות, עם אתגרים טכנולוגיים מורכבים, שהציבו בפניהן חברות מסחריות וביטחוניות, עמותות וארגונים מובילים במשק הישראלי, ביניהם רפאל, אינטל, אלביט, אמזון, אמדוקס, שומרי דרך ועוד. 

כך לדוגמה, פותחה על ידי הסטודנטיות המערכתhealy  לליווי אנשי רפואה דחופה, המלווה פרמדיקים ואנשי צוותי חירום בפעילותם בשטח. המערכת, מקבלת דיווח קולי על מצבו של המטופל ומכוונת את אנשי החירום לפרוטוקולי טיפול רלוונטיים ופעולות שצריך לנקוט בהן, על מנת למנוע טעויות בטיפול שעלולות להתרחש עקב לחץ או שכחה. באמצעות בינה מלאכותית יוצרת, המערכת לומדת לעומק את הפרוטוקולים והרקע, עד למצב בו היא מסוגלת לכוון לצעדי הטיפול והפעולה הנדרשים במצב של אירוע חירום. "השימוש בבינה המלאכותית היוצרת במקרה זה, אינו לצורך קבלת החלטות, אותן משאירים בידי גורמי המקצוע האנושיים, אלא על מנת לעזור בהכוונה ובמניעת טעויות", מסבירות הסטודנטיות.

מערכת נוספת מבוססת בינה מלאכותית יוצרת שפותחה במסגרת התחרות, היא מערכת DeMe, שמטרתה לסייע בכתיבת ביוגרפיה לאנשים אשר משתמשים באתרי שידוכים, רשתות חברתיות ועסקיות. "לאחר שלב ראשוני של איסוף מידע על המשתמש בעזרת שאלות מכוונות, המערכת עושה שימוש בבינה מלאכותית יוצרת על מנת לכתוב את הביוגרפיה, שורה אחר שורה, תוך למידה מתמדת של פרטים נוספים על המשתמש, סגנון הכתיבה שלו והעדפותיו", מסבירות הסטודנטיות. "המשתמש אינו מקבל מראש טקסט מוגמר המוצע לו, אלא בונה בשיתוף עם המערכת את הביוגרפיה, כאשר בכל פעם, המערכת מציעה לו מספר אופציות לשורה הבאה, על בסיס מה שלמדה עליו עד אותו רגע". 

"בינה מלאכותית יוצרת הפכה חלק בלתי נפרד מעולם הטכנולוגיה והתעשיה", מציין ערן יומטוביאן, מנהל מרכז היזמות שרייבר לב-טק, "לא ניתן להתעלם מכך, שככל שיחלוף הזמן היא תהפוך משמעותית יותר ויותר. מבחינתנו, לא מדובר באיום, אלא בפוטנציאל ענק, כפי שעשתה כניסת המחשב למתמטיקה ולמדע. מי שידעו לעשות שימוש בכלי זה בצורה היעילה ביותר הם שיובילו את העתיד, ולכן חשוב לנו לתת לסטודנטיות שלנו את ההזדמנות להתנסות בכך. כפי ש-AI היא חלק מהתעשייה והמדע, כך גם צריך להתייחס אליה  באקדמיה ובתחרויות - לא כקיצור דרך אלא כאמצעי לגיטימי ליצירת טכנולוגיה. אין דרך אחרת".