בלתי אפשרי להתחמק היום מהבינה המלאכותית, שמתרחבת לאט־לאט לכלל תחומי החיים שלנו. עם זאת, סביר מאוד להניח שרובנו לא באמת מבינים את המשמעות והיכולות שלה, לצד הסיכונים האפשריים שהיא טומנת בחובה.

AI SummerCamp - מיזם חינוכי חדש, ביוזמת רון קלדס, חושף את בני הנוער לתחום הבינה המלאכותית ויעסוק בכל ההיבטים הרלוונטיים שלה, דוגמת השאלות למה כולם מדברים על בינה מלאכותית? מה זה מידג'רני ואיך זה קשור ל־ChatGPT? האם יהיו עוד מקומות עבודה כשאהיה גדול, או שהאוטומציה משתלטת על העולם?

"לפני כשבועיים וחצי הרמתי, ביחד עם אבישי פריז, חבר טוב, פרויקט מיוחד, קייטנה דיגיטלית, שמטרתה להסביר לאנשים מה זה AI ולהפיג מעט את החששות שלהם ממנה", סיפר.

"חשבנו שיבואו כמה מאות אנשים, והתחלנו לעשות שיחות לחברים טובים, שהסכימו להצטרף לפרויקט. תוך שבוע הגענו ליותר מ־8,000 נרשמים. עכשיו המספר עומד על יותר מ־13 אלף - וממשיך לעלות".

ציפיתם למספרים כאלה?
"לא. זה הגיע להיקף מפלצתי. מבחינתי המטרה היא להסביר על בינה מלאכותית לכל האנשים, לא רק לקבוצה של האנשים שעוסקים בתחום, וגם הם לא בהכרח מבינים את כל ההיבטים שלה. אנחנו פשוט צריכים לדעת איך לדבר על AI".

הסדנה הווירטואלית תיערך בימים ראשון עד חמישי בשבוע הבא החל מהשעה 16:00, בהשתתפות מרצות ומרצים מובילים בארץ, מחברות טכנולוגיה גדולות שהן חוד החנית בתחום, אשר חברו יחדיו בהתנדבות למשימה - להסביר על הבינה המלאכותית.

היא פתוחה לבני ובנות נוער בכל רחבי הארץ, ומתאימה לגילי 10 ומעלה עם ידע בסיסי באנגלית, שרוצים להעמיק בתוכן משמעותי ועם ערך במהלך חופשת הקיץ.

בין המרצים תוכלו למצוא את דרור גלוברמן, שי בן־בסט (מר שיבולת), ועוד אנשי מקצוע מחברות בינלאומיות כמו מיקרוסופט, Canva, אינטל, D-ID ועוד.

ההשתתפות בקורס ללא עלות אך מחייבת הרשמה מראש באתר. לפרטים ולהרשמה: kaitana.live.