20 שנה לויקיפדיה העברית: עמותת ויקימדיה ישראל ציינה בסוף השבוע 20 שנה לויקיפדיה העברית באירוע מיוחד עם קהילת 150 הכותבים והכותבות של הערכים. לאירוע שהתקיים בסוק תל אביב באו נציגים מקרן ויקימדיה העולמית לצד יו"ר ויקימדיה ישראל איציק אדרי והמנכ"לית מיכל ונדר שוורץ שאמרה כי בשנה הקרובה ויקימדיה תשקיע רבות בפרויקטים של מצוינות בחינוך וכן תרחיב את פעילותה בתכנית תלמידים כותבים בוויקיפדיה הערבית ב-50%".

בראיון מיוחד ל"מעריב אונליין" אומרת דריה קנטור, מידענית ועורכת בוויקיפדיה וחברה בוועד המנהל של העמותה: "ויקיפדיה העברית חוגגת 20 שנים, וזה הישג מדהים. כשחושבים על אתרים עם היקף שימוש דומה, אנחנו מתייחסים לחברות ענק הסוחרות במליונים. ואילו ויקיפדיה שלנו נכתבת בהתנדבות של קהילה מסורה".

איציק אדרי, יו''ר ויקימדיה ישראל (צילום: באדיבות ויקימדיה)
איציק אדרי, יו''ר ויקימדיה ישראל (צילום: באדיבות ויקימדיה)

  
"ויקיפדיה משקפת במידה רבה את מה שקורה בעולם, והעולם שלנו עובר תהליכים ואתגרים רבים", הוסיפה קנטור. "אתגרים אלה מלווים גם את כתיבתה של ויקיפדיה העברית. למרות זאת מצליחים העורכים להמשיך ולכתוב אנציקלופדיה חופשית לכולם. מזל טוב לוויקיפדיה".  

"האינטליגנציה המלאכותית היא כלי נהדר שאפשר להיעזר בו לכתוב", התייחסה קנטור לסוגיה הבוערת של שימוש בכלים טכנולוגיים של אינטליגנציה מלאכותית. "אבל נושא כתיבת מכונה (שמחשב כותב ערכים) אינו חדש בוויקיפדיה. לאורך השנים תמיד עלו הצעות לכתיבת ערכים המונית על ידי תוכנות שונות.

דריה קנטור (צילום: אבנר קנטור)
דריה קנטור (צילום: אבנר קנטור)

המחשבה שעומדת מאחורי הרצון הוא שעדיף שיכתב ערך פשוט, שאיכותו לא ברורה, מאשר שלא יהיה ערך בכלל. זאת סוגיה שכל קהילת עורכים בשפות השונות נדרשת לה. אבל קהילת העורכים בוויקיפדיה העברית החליטה שעדיף פחות ערכים, אבל שהערכים יהיו טובים ואיכותיים. ולכן כל ערך שעולה לוויקיפדיה נבדק על ידי הקהילה".

באירוע האורחים נהנו ממעגלי שיח, חידון על האתר, הרצאות והוכרז על הלוגו הזוכה שנבחר להוביל את ציון אירועי ה 20 לויקיפדיה ישראל פיקסאר - מתוך שבע הצעות שהוצעו בהתנדבות.