במשך חצי שנה דאניה חין - ערבייה פלסטינית, וטוני זוארץ - יהודייה ישראלית, למדו יחד בקורס במסגרת Fullstack Bootcamp של עמותת תפוח המכונה Peace Tech, ובו עבדו על פרויקט מעשי הפותח עולמות חדשים עבור יהודים וערבים בחברה הישראלית. הקורס מדגים בימים הקשים האלה בישראל דו־קיום "על מלא", כשלומדים בו משתתפים מכל קשת החברה הישראלית יחד עם משתתפים ממזרח ירושלים.

עמותת תפוח פועלת ליצירת שוויון דיגיטלי בישראל כבר 23 שנה במטרה להוות גשר בין אומת הסטארט־אפ הצומחת ובין אוכלוסיות הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל. הפרויקט המעשי בקורס התמקד בפיתוחים טכנולוגיים שיחברו בין האוכלוסיות בארץ, ושתי הצעירות חברו יחד והוציאו תחת ידן שני רעיונות מעשיים. oAraBrew היא אפליקציית צ׳אט בין דוברי עברית וערבית שבאמצעותה דוברי שתי השפות יוכלו לדבר אחד עם השני כשהאפליקציה מתרגמת ביניהם. טכנולוגיית ה־AI הפופולארית של ChatGPT, אשר תוטמע באפליקציה, אפילו תציע למשוחחים באמצעותה על מה לדבר לפי תחומי העניין שלהם.

הפיתוח השני שעליו חשבו היא אפליקציה שאותה כינו Harmony, שתציע תרגום מילים לשירים ובה אוהבי מוזיקה יוכלו לחפש שיר בשפה האחרת, עברית או ערבית, ולראות מיד את התרגום בשפת האם שלהם. "בהתחלה חששתי להיכנס לקורס עם יהודים, לא ידעתי איך יקבלו אותי ואם בכלל כי אני ממזרח ירושלים", אומרת דאניה. "למרות החששות החלטתי להגשים את החלום שלי, וכבוגרת תואר ראשון בהנדסת מחשבים החלטתי להצטרף לקורס כדי לקבל פרקטיקה שהייתה חסרה לי. רכשתי ניסיון ותוצאות שאוכל להראות בראיונות עבודה ובזכות זה להתקבל".

 טוני היא צעירה אמיצה שהחליטה ביום אחד לשנות כיוון בחייה. "במשך חמש השנים האחרונות עבדתי כמנהלת משרד, היו לי נגיעות מעטות לעולם ההייטק אבל לא יכולתי אפילו לחלום להיכנס לתחום כי לא הייתה לי את האופציה ללמוד קורס או תואר בגלל מצבי הכלכלי. אני מהפריפריה, מאשקלון, לעשות תואר אקדמי זה משהו שאף פעם לא היה על הפרק וגם לקחת קורסים יקרים. ואז פגשתי את עמותת תפוח, שאמרו 'אם כסף הוא הבעיה אז אין בעיה, נעזור לך'. זאת הייתה החלטה לא פשוטה, אבל כדי להקדיש זמן להתמקד בחלום ולהיכנס לתחום חדש בחרתי לעזוב את העבודה ולפתוח דף חדש".