מחקרים רבים, גם של ארגון הבריאות העולמי והמרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), מצאו קשר ישיר בין מקרי מוות ממחלות ריאות, לב ושבץ לחשיפה לזיהום אוויר ביתי או במקום העבודה.

בכדי לענות על הצורך באוויר נקי בבית, בחללים ציבוריים ובמפעלים, פותחו מערכות לסינון וטיהור אוויר. "באופן טבעי, לכל חלל המערכת תותאם באופן ספציפי, המערכת שתותקן במפעל היא לא בדיוק אותה המערכת שתותקן בבית פרטי, אך הטכנולוגיה זהה", מסביר עופר נידם, מהנדס אווירודינמיקה ומנכ"ל Dusmit, המייצרת מערכות לטיהור וסינון אוויר.

נידם מפרט על סוגי המערכות: "בגדול, יש שני סוגי מערכות עיקריים: מערכת פסיבית ומערכת אקטיבית. המערכת הפסיבית מתבססת רק על פילטרים, לכן היא נוטה להיסתם במהירות ופעילה פחות. המערכת האקטיבית לעומת זאת יעילה יותר אך גם מסוכנת יותר". נידם ממליץ על מחקר שוק מקיף בטרם הרכישה: "כדאי לבדוק באילו תקנים עומדת החברה שממנה קניתם. האם המערכת עלולה לפלוט רעלנים?".

לדברי נידם, חלק מהמערכות מאפשרות לא רק טיהור אלא גם ניטור של איכות האוויר: "חלק מן המערכות, ובכללן גם המערכת שלנו, מגיעות עם אפליקציה ייעודית. האפליקציה מנטרת את איכות האוויר ומספקת למשתמש נתונים ישירות לנייד. כמו כן, האפליקציה מאפשרת למשתמש לשלוט במערכת ולשנות את רמת הפעילות וכן להפעיל תוכניות שבועיות".