התקפות כופר הפכו יותר ויותר מתוחכמות ועם השלכות הרסניות עבור ארגונים. פושעי סייבר משתמשים בתוכנת כופר כדי להצפין מסמכים דיגיטליים הנמצאים בשרתי החברה, מה שהופך אותם לבלתי נגישים עד שמשולם הכופר.

נפילת קורבן למתקפת כופר עלולה להוביל לאובדן נתונים, שיבושים תפעוליים ופגיעה במוניטין. יכולנו לראות דוגמה ממשית לכך בדרישת הכופר של מיליון דולר מהאקרים שפרצו למערכות חברת הביטוח שירביט. זאת לאחר שהפריצה נתנה בידם מאגר קבצים ענק עם פרטים על מבוטחי החברה ועובדיה. התקפת הכופר הגבוה ביותר שדווחה התרחשה במאי 2021 נגד חברת הנפט האמריקאית קולוניאל פייפליין. התוקפים דרשו וקיבלו תשלום כופר של כ־75 ביטקוין (כ־4.4 מיליון דולר בזמנו).

חברת IBM וחברת ארטיס מולטימדיה הישראלית חברו לספק את ADA System ICOS S3 - פתרון אחסון אולטימטיבי לארגונים עתירי מסמכים עם הרמה הגבוהה ביותר של אבטחה לקבצים נגד גורם זדוני.

מעבר לגישה המוגנת באמצעות חומת אש, כל הקבצים מאוחסנים בצורה מוצפנת, לא ניתן למחוק קבצים וגם לא ניתן לעדכנם, כך שלא ניתן להצפינם מחדש. המערכת מוצעת עם כל החומרה מבית IBM, משולבת במערכת ADA System כפתרון מלא בבית הלקוח. ניר קליינמן, מנהל טכנולוגיות בחטיבת החומרה של IBM, מסר: "שיתוף הפעולה בין החברות יעזור לתת את ההגנה הטובה ביותר האפשרית, ולספק ללקוחות מערכת אמינה מבוססת תשתית של IBM עם תמיכה שוטפת של חברה ישראלית".

אבישי שלו, Co-Founder & CEO של חברת ארטיס מולטימדיה, מסר: "מתקפות הסייבר שהולכות ומחריפות גובות מחיר כבד מארגונים וחושפות את לקוחותיהם לסיכונים. שיתוף הפעולה עם IBM במודל החדש מבטיח את ההגנה המרבית לארגון".