הבינה המלאכותית בדרך להשתלט על פגישות העבודה שלנו: Duet AI ל-Google Workspace זמין החל מהיום וניתן להתחיל להשתמש בו בגרסת ניסיון ללא עלות. בגוגל מציינים כי למעלה משלושה מיליארד משתמשים בו כעת, ולמעלה מעשרה מיליון לקוחות משלמים מסתמכים על הכלי מדי יום בביצוע משימות. למעשה, מאז השקתו אלפי חברות ויותר ממיליון בודקים מהימנים השתמשו ב-Duet AI.

תוכלו לדעת מה כתבו עליכם מאחורי הגב? חידוש מפתיע בוואטסאפ
סטודנטים פיתחו מערכת לסינון מי שתייה לאזורים הכפריים באפריקה

כאמור, כלי הבינה המלאכותית החדש של גוגל, אמור לשפר את הפרודוקטיביות שלנו, עם דגש על ימי העבודה העמוסים במיוחד. ב-Google פירטו דוגמה ליכולות שלו: למשל -  אנליסט פיננסי שמקבל אימייל ב-17:00 מהבוס שלו שמבקש מצגת על ביצועי הרבעון השלישי עד 8 בבוקר מחר. במקום לדפדף בין תחזיות ב-Sheets, P&L Docs, Monthly Business Review Slides, ולקרוא הודעות של נציגי המכירות האזוריים, בקרוב תוכלו פשוט לבקש מ-Duet AI לעשות את המשימות הכבדות באמצעות הנחיות כמו 'צור סיכום של ביצועים ברבעון השלישי'. למעשה, Duet AI יכול ליצור מצגת חדשה לגמרי, עם טקסט, תרשימים ותמונות, על סמך התוכן הרלוונטי שלכם ב-Drive וב-Gmail, וגם להשלים במהירות בקשה של הרגע האחרון, שפעם היתה מחייבת עבודה למשך כל הלילה".

חידוש נוסף מסייע לעובדים בהתמודדות עם אחד הדברים המעצבנים ביותר במהלך יום העבודה - ישיבות מקוונות. בפגישות הללו, חשוב לראות, לשמוע ולהבין בבירור - אך לפעמים יש הפרעות שונות שמקשות על כך. לשם כך, גוגל הוסיפו את Duet AI ב-Google Meet כדי להבטיח לדבריהם מראה, סאונד, ותאורת אולפן מקסימליים. בנוסף, בחברה משיקים גם כיתובים מתורגמים אוטומטית ל-18 שפות, Meet יזהה אוטומטית מתי מדובר בשפה אחרת ויציג את התרגום בזמן אמת.

via GIPHY

הפיצ'ר החדש מאפשר ללכוד הערות, חלוקת משימות וקטעי וידאו בזמן אמת, זאת בעזרת התכונה החדשה "רשום הערות עבורי", אשר היא תשלח תקציר למשתתפים לאחר הפגישה. למעשה, זה אפילו יכול לעזור למאחרים להתעדכן עם "סיכום עד כה", שנותן תמונת מצב מהירה של כל מה שהם החמיצו. אבל מה אם אתם לא יכולים להגיע לפגישה ויש לכם מידע לשתף? עם "השתתף במקומי", דואט AI יוכל להצטרף לפגישה בשמך, להעביר את המסר שלך ולהבטיח שתקבלו את הסיכום של הפגישה.

בתוך כך, גוגל חשפו ממשקי API חדשים ב-Google Maps, אשר מנטרים בין היתר את איכות האוויר וריכוז האבקנים האלרגנים הנפוצים ביותר. הניטור מתבצע ב-65 מדינות, בהן ישראל, והוא כולל הדמיות של מפת חום, מידע מפורט על אלרגני צמחים וטיפים מעשיים לסובלים מאלרגיות להגבלת החשיפה. כאמור, לצורך קבלת המידע, בגוגל משתמשים בלמידת מכונה כדי לקבוע היכן ממוקמים צמחים ספציפיים המייצרים אבקה. יחד עם דפוסי הרוח המקומיים, ניתן לחשב את העונתיות ואת הכמות היומית של גרגרי אבקה ולחזות כיצד תתפשט האבקה.