צבא גרמניה משקיע מיליונים בפיתוח סביבת אימון וירטואלית המבוססת על בינה מלאכותית (AI), אותה ניתן לכנות "מטאוורס" צבאי. סביבה זו תאפשר לבדוק כלי נשק ומערכות שונות בסביבה בטוחה ללא סיכון.

תשכחו מנימוסי שולחן: היתרונות המדעיים של אכילה עם הידיים
"שיחזיר את הכסף": האקסית בת ה-83 ממשיכה "לפתוח" על בן ה-37

הפרויקט, המכונה "GhostPlay", פותח על ידי חברת "21strategies" בשיתוף עם סטארט-אפים ומומחים בתחום ההגנה. הפרויקט ממומן על ידי משרד ההגנה הגרמני כחלק מחבילת סיוע בגובה 500 מיליון יורו (540 מיליון דולר) להתמודדות עם מגפת הקורונה, שמטרתה גם לסייע בהחייאת מגזר ההגנה הטכנולוגי הגבוה של המדינה.

אתר האינטרנט של "GhostPlay" מתאר את הפלטפורמה כ"סביבת סימולציה לקבלת החלטות מבוססת AI במהירות מכונה".

"ניתן לפתח דרכי פעולה חדשות ומעולות על ידי סימולציה של תרחישי קרב צבאיים מורכבים", נכתב באתר החברה. "כתוצאה מכך, ניתן להשיג גמישות ועליונות ברמות האסטרטגית, הטקטית והמבצעית".

הסימולציות יכולות ליצור תנאים "בלתי צפויים" כדי לשפר את היסודיות של הבדיקות ואת עומק ההכנה לתכנון צבאי, מסרו המפתחים. אחד ההיבטים המרכזיים שמבדילים את הפלטפורמה הוא השימוש באלגוריתמים של "הדור השלישי", שלדברי מנכ"לית "21strategies"  איבון הופסטטר, יוצרים קבלת החלטות "אנושית יותר" מהיחידות הסימולטניות.

היא הסבירה שאלגוריתמים של הדור השני רק משפרים או מאיצים את קבלת ההחלטות, אך הדור השלישי יסייע ליצור מצבים חדשים ולקבוע פעולות חדשות.

הפלטפורמה שואפת ליצור מחדש סביבות שונות "עד העלה האחרון" לפי הופסטטר, ו-"GhostPlay" משיגה זאת באמצעות איסוף צילומי לוויין ומאגרי מידע מקומיים על כל דבר, החל ממגורים ועד לצמחייה. "יש מספיק מידע... מפחיד למדי, באמת", אמרה הופסטטר.

התרגיל המבטיח ביותר שהפלטפורמה חקרה לאחרונה בוחן כיצד לייעל בצורה הטובה ביותר טקטיקות, במיוחד תחמושת שיטוט. משרד הפיתוח של הצבא משתף פעולה עם הפלטפורמה דווקא בגלל היכולת שלה לשחזר סביבות מפורטות בהן התחמושת תתפרס.

בהודעה לעיתונות של "Hensoldt", חברה רב-לאומית המספקת מימון לפלטפורמת "GhostPlay", נכתב כי "כדי לאפשר בצורה מיטבית מערכות הגנה מורכבות מאוד, אנו צריכים לשלוט בבינה מלאכותית בכל היקפה. לשם כך, אנו מפתחים יכולות AI רבות בתוך הבית וממלאים אותן בצורה ממוקדת מאוד".