תנועת דרור ישראל נרתמה להפעיל מרחבי למידה ובתי ספר לילדים שפונו מהמושבים והקיבוצים באשכול ומשדרות, בשיתוף פעולה של עיריית שדרות, מועצה אזורית אשכול והנהגת הקהילות של המושבים והקיבוצים.

הדרמה נמשכת: מאות עובדי OpenAI מאיימים בהתפטרות | כל הפרטים
"ישראל מובילה עולמית בתחום הבריאות הדיגיטלית"

הילדים נמצאים כבר שישה שבועות במצב של חוסר ודאות, הרחק מהבית, מהחברים ומהשגרה. חלקם מכירים קרובים וחברים שנחטפו או נרצחו, וסוחבים איתם את האבל והטראומה.

כבר ברור, שהמצב הזמני במלונות צפוי להימשך עוד זמן רב, ועל כן נדרשים מענים חינוכיים איכותיים, פורמליים ובלתי פורמליים. בשיתוף הרשות לפיתוח הנגב, עיריית שדרות ומנהלי היישובים והקיבוצים, מפעילה דרור ישראל כבר מספר שבועות מרחבי למידה תחת השם "מקום לחלום". "קהילות המפונים מפגינות חוסן חברתי משמעותי בשאיפה ליצירת שגרה במצב כמעט בלתי אפשרי, והמחנכים שהגיעו לאילת, עובדים איתנו בשיתוף פעולה מלא", מספרים בתנועה.

בין היתר החליטו המחנכים והמחנכות לשלב חינוך באמצעות בינה מלאכותית, על מנת להכין את הילדים לשימוש נכון בטכנולוגית הבינה המלאכותית גם בעתיד.

"לבינה מלאכותית יש פוטנציאל עצום, וחשוב לוודא שהילדים ילמדו להכיר אותה. התוכנה בעיקר מפתחת חשיבה ביקורתית ומאפשרת להם לפתח את היצירתיות והדמיון. לכן, חינוך באמצעות AI היום חיוני כדי להבטיח את שיפור המיומנויות והחשיבה שלהם מתוך ראיית פני עתיד", אומר שירן גרינברג, מחנך במתחם של "מקום לחלום".

לדבריו, "הפרויקט משלב הרבה מיומנויות ושימוש רב בדמיון כדי לדובב את התוכנה. הילדים ממש מתרגשים ליצור ולהביע באמצעות התוכנה את הסודות הכמוסים ביותר שלהם. מדובר גם באינטראקציה חברתית בין התלמידים, שנותנים יחד לתוכנה את הפקודה, ובעקבות כך מפתחים את הכושר לארגן מידע, לתכנן, לכתוב ולהציגו בפני שאר התלמידים".