בשורה משמעותית בתחום הבינה המלאכותית: גוגל הכריזה הערב (רביעי) על המודל המתקדם ביותר שיצרה אי פעם - ג'מיני (Gemini, "מזל תאומים"). מדובר במאמץ המשמעותי ביותר של גוגל להשיב מלחמה בתחום הבינה המלאכותית למיקרוסופט ו-OpenAI.

בונים מציאות אלטרנטיבית: הפרויקט שמלמד את ילדי המפונים ליצור ב־AI

מדובר למעשה בסדרה של מודלים בגדלים שונים - לשימושים שונים, אשר מיועדים לפעול על מגוון מכשירים ומוצרים. אולטרה הוא הגדול והמתוחכם ביותר שמיועד למשימות מורכבות. במקביל, הפרו הוא מודל ביניים, לביצוע משימות שונות בהיקפים גדולים וננו המיועד לביצוע משימות על מכשירי קצה.

בחברה ציינו כי מדובר במודל מולטי דואלי שיודע לעבד סוגים רבים של מידע - החל מטקסט ותמונות, ועד וידאו וקוד. גוגל אף פרסמה טבלה ממנה עולה כי הביצועים של ג'מיני עולים על אלה של המודל שנחשב למתקדם ביותר בתחום כעת - GPT-4 מבית OpenAI, בשורה של מדדים.

ג'מיני צפוי להשתלב במספר מוצרים של החברה, בהם הצ'אטבוט בארד, שהחל מהיום יתבסס עליו בשאילתות טקסטואליות באנגלית ביותר מ-170 מדינות. יכולות נוספות צפויות להתווסף בהמשך, כאשר בגוגל טענו כי ג'מיני פרו משפר את יכולותיו של בארד במגוון תחומים, בהם הבנה וסיכום, הסקת מסקנות, סיעור מוחות כתיבה ותכנון - ברמה משמעותית.

בנוסף, ג'מיני צפוי להשתלב בפיקסל 8 פרו, הסמארטפון הראשון שתוכנן להריץ את גרסת הננו של ג'מיני. גרסה זו תאפשר תמלול של קבצי קול שהוקלטו, ולשפר את ההצעות בפיצ'ר Smart Reply במקלדת הוירטואלית של גוגל - תחילה בוואטסאפ, ובהמשך באפליקציות נוספות, כאשר בשנה הבאה המכשיר צפוי לקבל גרסה מתקדמת של הגוגל אסיסטנט, הסייעת הקולית. בהמשך, הוא צפוי להתרחב למוצרים ושירותים נוספים דוגמת החיפוש ודפדפן הכרום.

כמו כן, החל מהשבוע הבא, משתמשי גוגל קלאוד יוכלו להשתמש בשירותי הפרו כדי לפתח באמצעותו יישומים, תחילה עבור הפיקסל 8 פרו בלבד. בגוגל הוסיפו עוד כי הקדישות תשומת לב רבה לתחום הבטיחות, וננקטו פעולות למניעת הטיות (bias) ורעילות (toxicity) בתוצרים של ג'מיני.

החברה בחנה את המודל בטכניקות שונות, כדי לזהות בעיות קריטיות שעלולות לצוץ ונעזרת בשותפים חיצוניים ומומחים שמבצעים גם הם בדיקות במגוון נושאים. בנוסף, נבנו גם מסווגי בטיחות יעודיים, על מנת לזהות, לתייג ולמיין תוכן בעייתי.